Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@19:16:45 GMT

بزرگداشت آزادسازی خرمشهر درزنجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۱۹۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سرهنگ قاسم محمدی،دبیر ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به تقارن سوم خرداد با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، اظهارداشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی برای گرامیداشت این روز تاریخی پیش‌بینی شده است که با نهایت توان توسط ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح، عطر‌افشانی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان و فاتحان خرمشهر پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه زنجان و شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تولید و پخش برنامه‌های مختلف از صدا وسیما، برگزاری شب شعر مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی کارگاه‌های ادبی، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه‌های عکس ویژه سوم خرداد از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ، با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره برترین یادواره شهدای استان زنجان، به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: شناسایی و معرفی چهره‌های موفق در اجرای یادواره‌ها، به اشتراک گذاشتن دستاوردها و آثار یادواره‌های، ارج نهادن و تجلیل ازخادمان برگزار‌کننده یادواره شهدا در شهرها و روستاها و استفاده از استعدادها، ظرفیت‌ها و معرفی ایده‌های خلاق و برتر ایثار و شهادت در بخش‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، فیلم، فضای مجازی با نگاه خاص به بخش ویژه؛ محرومیت‌زدایی، محور فعالیت شهدا به همت موسسه فرهنگی معبر آسمانی با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه انصارالهمدی (عج) برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه شعار محوری امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر ما پیروزیم است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات الی بیت المقدس و با اشاره به فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، تصریح کرد: فتح خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی، نقطه عطف و برگ زرینی بود که باید این روز به نحو احسن گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی رسانه و مقاومت با عنوان «رسانه درشت می‌نویسد؛ درست نمی‌نویسد» با همکاری دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: از عموم امت شهید‌پرور و ولایت‌مدار زنجان به‌خصوص جوانان و نوجوانان می‎خواهم تا با حضور خود در برنامه‌های سوم خرداد بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای والامقام، تجدید بیعت کرده و همواره گوش به فرمان منویات مقام عظمای ولایت باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، حسن ناهیدی در ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا دانست و افزود: تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست.
به گفته معاون استاندار خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود، اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.
شناسایی ۱۰۸۰ شهید غریب در اسارت
معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیر ماه برگزار خواهد شد.
هوشیار افزود: از تعداد۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آنها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده و ثبت شده اند.
وی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، اضافه کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.
وی از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.
چاپ کتاب شهدای غریب
به گفته هشیار چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد.
دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان نیز گفت: اگر بخواهیم کمترین هزینه را برای حفظ نظام و انقلاب انجام دهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عابدی مقدم اضافه کرد:خراسان شمالی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
در این جلسه تعدادی از آزادگان استان حضور داشتند و مسئولیت کمیته‌های مختلف برگزاری این یادواره را بر عهده گرفتند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود