Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح ایران سیمیت به همراه چهار استان دیگر با هدف افزایش عملکرد تولید گندم در همدان خبر داد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

امیر لاهوتیان در گفت‌و گو ا خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بر اساس قر‌ار‌داد تنظیمی با مرکز بین‌المللی تحقیقات گندم ایران طرح افزایش عملکرد تولید گندم دیم در 24 هکتار از اراضی گندم استان همدان به همراه استان‌های دیگر مانند زنجان، قزوین، کردستان و اردبیل اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طرح ایران سیمیت در قالب کشاورزی حفاظتی در سال زراعی امسال تا بازه زمانی 5 سال پیش‌روی بر روی زراعت گندم دیم در استان اجرا خواهد شد تا خروجی تولید طرح دیده شود. در این طرح کاشت 13 نوع گندم برای ارزیابی پیش بینی می‌شود. اکنون در  استان 3 نوع بیشتر کشت نمی‌شود.

تولید گندم امسال بیش از نیاز مصرف داخلی ایران استتأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان این طرح در کبودرآهنگ و فامنین اجرا شده است، تاکید کرد: طرح ایران سیمیت به دنبال ارزیابی  حاصلخیزی خاک و تناوب ارقام کاشته شده گندم هم است تا عملکرد تولید کشاورزان در حوزه کاشت گندم را افزایش دهد.

لاهوتیان افزود: در طرح ایران سیمیت افزون بر تناوب کاشت گندم بر کاشت دانه‌عای روغنی و  گیاهان علوفه‌ای هم توجه شده است.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزار متر زیربنا و ۳۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور ساخته خواهد شد.

محمدربیع یگانه افزود: در این مرکز بهداشت خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی، مشاوره‌های حین ازدواج، طب کار به جمعیت ۱۹ هزار نفر ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • رونمایی از سند اجرایی مولدسازی روستاهای استان همدان
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم