Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@14:16:29 GMT

اعزام پنج هزار مددجوی زائر اولی به مشهد مقدس

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۱۰

اعزام پنج هزار مددجوی زائر اولی به مشهد مقدس

قزوین_ معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال ۹۷ بیش از پنج هزار مددجوی زائر اولی به مشهد مقدس مشرف شدند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امدادامام خمینی (ره) قزوین، حجت الاسلام محمود مولایی در نخستین شب از برنامه های جشن رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ذی قیمتی است تا بتوانیم برای یک سال زندگی خود توشه ای برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهمیت این ماه به حدی است که از ماه رمضان به عنوان قلب سال نام برده می شود و در این میان شب های قدر کلید دستیابی به برکات ماه رمضان است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین افزود: استان قزوین به لحاظ ظرفیت های نیکوکاری و عملکرد در این حوزه دارای برجستگی های خوبی است به طوری که در استان قزوین یتیم بدون حامی نداریم.

وی اضافه کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم استان قزوین بیش از چهار میلیارد تومان به هم وطنان سیل زده کمک کردند که این مشارکت نیز دلیل دیگری بر وجود ظرفیت های بالای نیکوکاری در استان قزوین دارد.

حجت الاسلام مولایی با اشاره به عملکرد حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در سال گذشته عنوان کرد: طی سال ۹۷ بیش از پنج هزار مددجو در قالب طرح شوق زیارت برای نخستین بار توفیق حضور در بارگاه امام هشتم شیعیان را پیدا کردند.

وی گفت: عموم مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در این طرح در اعزام مددجویان به مشهد مقدس و یا سایر اماکن زیارتی اقدام کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در روزهای اخیر اظهارکرد: این مسابقات در رشته های حفظ، قرآئت، ترتیل و اذان با حضور مددجویان و کارکنان برگزار شد که در مرحله شهرستانی در مجموع ۶۸۳ نفر شرکت کرده بودند، پس از برگزاری مرحله شهرستانی، ۱۳۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت ۲۵ نفر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت الاسلام مولایی یادآورشد: کار فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو تلاش می شود تا زمینه ارتقای فرهنگی مددجویان از طریق برنامه های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائر اولی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان به نقل از آموزش و پرورش خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در محل دبیرستان خیام نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در روال ساخت قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طی دو سال گذشته به منظور جلوگیری از خالی بودن کلاس‌های درس تعداد زیادی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را در مدارس به کارگیری و حق الزحمه آنان را طبق قانون حق التدریس واریز کردیم.

وی با اشاره به اینکه استان ما بالاترین آمار نیروهای خرید خدمات را در کشور داراست ادامه داد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش نیروهای خرید خدمات در روال جذب قرار دارند و در برگزاری آزمون‌های استخدامی به همین منظور برای آنان سهمیه‌های خوبی قائل شده‌ایم.

شوشتری با اشاره به اینکه امسال بعد از مهرماه حدود دو هزار نیروی خرید خدمات به آموزش و پرورش استان اضافه شدند گفت: خوشبختانه توانستیم حق الزحمه نیروهای خرید خدمات را تا قبل از عید پرداخت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سه سال گذشته یک متر مربع سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد مقدس افزایش داشته است. هرچند سرانه آموزشی خراسان رضوی نسبت به کشور پایین‌تر است اما با اجرای طرح مولد سازی تلاش داریم تا این رقم را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در روال ساخت قرار دارد گفت: سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد از ۱‌.۸ به ۲.۸ مترمربع افزایش یافته است.

شوشتری با بیان اینکه برای مهر جدید ۹ هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد اظهار کرد: هیچ مدرسه کانکسی در استان بالای ده نفر وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به رتبه بندی فرهنگیان، این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در راستان ارتقا شأن و منزلت فرهنگیان دانست و گفت: این اقدام علاوه بر اثربخشی بر کیفیت تعلیم و تربیت باعث شده است بسیاری از نیروهایی آموزش و پرورش که در دیگر ادارات فعالیت می‌کنند خواستار بازگشت به مدرسه شدند.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال اجرایی سازی ۸۰ درصد سند تحول بنیادین در مدارس نمونه استان به انجام می‌رسد تا بتوانیم شاهد دانش آموزانی توانمند با شایستگی‌های اخلاقی و زیستی و اجتماعی باشیم.

گفتنی است؛ آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اجرای سند تحول بنیادین جزو پنج رتبه نخست کشور است.

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد
  • اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات
  • درآمد پایدار مددجوی کارآفرین کمیته امداد/ تولید پنج تن عسل در سال
  • اشتغال ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت مرکزی از طریق کاریابی
  • سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد