Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:12:01 GMT

مکش‌های پزشکی با کمترین هزینه بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۳۴

مکش‌های پزشکی با کمترین هزینه بومی‌سازی شد

تهران-ایرنا- یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان با هدف کاهش هزینه های خرید انواع مکش های دندانپزشکی و پزشکی، اقدام به تولید مکش هایی بر اساس توانمندی های بومی و فناوری های داخلی کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این واحد فناور با 10 نفر از جوانان ایرانی از سال 91 با هدف طراحی و تولید مکش های دندانپزشکی راه اندازی شد که در سال 95 توانستند نخستین محصول خود را پس از دریافت مجوزها در سطح نمونه آزمایشگاهی تولید کنند، این واحد فناور مکش های تولیدی خود را با یک دهم قیمت مشابه خارجی تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«حمید ساغریچیان» مدیر عامل واحد فناور «ساغر فن پارس» درباره تولیدات این شرکت، گفت: مکش های تمام اتوماتیک دندانپزشکی نخستین محصول تولیدی شرکت است، این محصول به صورت کامل بومی سازی شده و فقط پمپ وکیوم آن را از دیگر کشورها وارد می کنیم.
وی افزود: پس از اینکه مکش های تولیدی خود را در حوزه دندانپزشکی تولید کردیم، متوجه شدیم که این مکش ها در بخش های مختلف پزشکی مانند جراحی های مکشی، مکش های آمبولانسی، مکش های پزشکی و مکش های نوزادی کاربرد دارند، به همین دلیل تولید انواع مختلف مکش پزشکی را نیز آغاز کردیم.
به گفته این فعال دانش بنیانی، مکش ها خونابه، خون و ضایعات مختلفی که در پی جراحی یا کارهای دندانپزشکی ایجاد می شوند را با پمپاژ خارج می کند، این مکش ها در دو نوع مختلف کیسه ای و آبی وجود دارد که مدل آبی آن به یونیت های دندانپزشکی متصل است که استفاده از این مدل به دلیل مصرف آب زیاد در دنیا منسوخ شده است.

*** مکش ها تولیدی ایرانی را صادر خواهیم کرد
ساغریچیان اظهار داشت: اگر مکش وجود نداشته باشد، در جراحی های ایمپلنت، لثه، عصب کشی و غیره مشکلات حادی پیش می آید به همین دلیل انواع مکش ها در این نوع جراحی ها کاربرد فراوانی دارد.
مدیر عامل این واحد فناور، درباره مکش های جدید، گفت: این نوع مکش ها ضایعات را به طور مستقیم وارد فاضلاب می کنند و مواد مضر و آلودگی های آن را کاهش می دهند.
وی ادامه داد: این نوع مکش ها قیمت بالایی دارند و در حال حاضر با قیمت 27 میلیون تومان در دنیا خرید و فروش می شوند اما مکش های تولیدی شرکت ما بین 4 تا 6 میلیون تومان یعنی یک دهم قیمت مشابه خارجی به فروش می رسد.
ساغریچیان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از مشکلات ما در طراحی مکش، قالب های فلزی آن است که به دلیل گران شدن قیمت فلز با سختی روبرو شده ایم، اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک کند تا بتوانیم قالب ها پلاستیکی یا ABS تولید کنیم، قیمت ها کاهش خواهد یافت.
این فعال دانش بنیانی با اشاره به کمک های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در جشنواره علم تا عمل مبلغ قابل توجهی دریافت کردیم و با کمک این مبلغ توانستیم تجهیزات مختلف را برای تولید مکش ها خریداری کنیم و محصول خود را به تولید انبوه و صنعتی برسانیم.
وی با اشاره به ساخت کارخانه ای برای گسترش تولیدات شرکت، تصریح کرد: در حال حاضر در حال ساخت کارخانه تولیدی خود هستیم تا بتوانیم محصول بیشتری را به تولید انبوه برسانیم.
مدیر عامل این واحد فناور، درباره صادرات محصولات شرکت، گفت: به صورت جدی قصد صادرات محصولات تولیدی خود را داریم و با گسترده تر کردن تولیدات، قطعا محصولات تولیدی خود را با یک برند ایرانی صادر خواهیم کرد.
علمی**2038**9014

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي واحد فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سهیل حیدرخانی گفت: کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی توسط پژوهشگران واحد فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و تولید شد.

عضو هیأت مدیره این واحد فناور در پژوهشگاه مواد و انرژی مطرح کرد: با این محصول، تومورها با زخم محدودتری از بدن بیمار خارج می‌شود و روند بهبود تسریع می‌یابد.

فاطمه زارع، مدیرعامل این واحد فناور افزود: این وسیله در تمام جراحی‌هایی که نیاز به خارج کردن توده از بدن هست مانند جراحی‌های عمومی و زنان یا نمونه برداری قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: مزیت این محصول نسبت به نمونه مشابه آن کیفیت و استحکام کشش آن است که نمونه این محصول به کشورهای دیگر ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

این پژوهشگر بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از سهم تولید این محصول در بازار را در دست داریم که با گسترش خط تولید امیدواریم سهم بیشتری از بازار داخلی داشته باشیم.

کد خبر 6085648

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • بومی سازی قالب پنجره
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران