Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:31:45 GMT

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۷۱

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد

تهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) هزار و 732 واحد رشد داشت و در نهایت این شاخص به رقم 212 هزار و 750 واحد رسید.

در معاملات امروز سه میلیارد و 824 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 11 هزار و 119 میلیارد ریال در 282 هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با هزار و 11 واحد افزایش به 46 هزار و 749 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با 702 واحد افزایش به 32 هزار و 451 واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و 297 واحد افزایش به رقم 239 هزار و 403 واحد رسید، شاخص بازار اول هزار و 611 واحد و شاخص بازار دوم هزار و 879 واحد افزایش داشتند.
در بین همه نمادها، مخابرات ایران (اخابر) با 175 واحد، بانک ملت (وبملت) با 121 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 120 واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با 113 واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با 108 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 196 واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با 124 واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا ( سهامی عام)، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه 192 میلیون و 806 هزار برگه سهم به ارزش هزار و 195 میلیارد ریال داد و ستد شد.

* آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 29 واحد افزایش داشت و به رقم 2 هزار و 612 واحد رسید.
در این بازار یک میلیارد و 382 میلیون برگه سهم به ارزش بیش از 6هزار و 422 میلیارد ریال داد و ستد شد.
نماد نفت ایرانول (شرانول)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند، در مقابل پتروشیمی مارون (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
اقتصام * 9206 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار سرمايه بورس اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۲ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش معادل ۳۹ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های شستا، فارس، وبملت، وامید و شبندر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد فملی، فولاد، همراه و بوعلی با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، فملی، فولاد، شپنا و خودرو هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۰۵ واحد کاهش به عدد ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.
نماد‌های آریا، مارون، شگویا، زاگرس و سپهر از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های ارفع، تجلی و بگیلان از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۱۷۸ نماد مثبت برابر ۶۱۶ نماد منفی بود. ۸۶ صف خرید مقابل ۲۹۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۵۷۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت