Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:57:39 GMT

180 هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت چغندر قند اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۷۲

180 هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت چغندر قند اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: امسال 180 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلیمانی روز شنبه در آیین روز مزرعه به منظور ترویج کشت چغندر قند پاییزه افزود: پارسال 500 هکتار از اراضی شهرستان برای کشت آماده بود که متاسفانه با کمبود بذر مواجه شدیم و نتوانستیم بیشتر ازاین کشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد:امسال کشاورزان طالب کشت چغندرقند هستند و امید است به سطح مورد انتظار سازمان جهاد کشاورزی برسیم.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: هدف از کاشت محصول چغندر قند، اصلاح الگوی کشت به علت تنوع زیستی در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای روستایی و اشتغال زایی فصلی است.
سلیمانی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه های آموزشی ترویجی و انتقال یافته های بخش کشاورزی، برنامه انتقال یافته ها و روز مزرعه (کشت پاییزه چغندر قند) با حضور مسئولان ترویج استان،کشاورزان شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین، کارشناسان زراعت استان در یکی از مزارع کشت پاییزه چغندر قند دشت ذهاب برگزار و آموزش های لازم در زمینه کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناس تحقیقاتی استان کرمانشاه به کشاورزان ارائه شد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: آخرین یافته های علمی در زمینه چغندرقند پاییزه و همچنین ترویج کشت چغندر پاییزه امروز با هماهنگی مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی در سرپل ذهاب به کشاورزان ارائه شد.
کوروش مهرابی افزود: این مزرعه مورد هدف در سرپل ذهاب که زیرکشت چغندرقند پاییزه است در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و می تواند الگویی برای کشت این محصول در دیگرمزارع باشد و امید است برای سال آینده، شاهد توسعه بیشتری در مناطق برای کشت چغندر قند پاییزه داشته باشیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، 45 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در این اراضی انواع محصولات باغی، غلات، جالیزی و چغندر قند تولید می شود.
3012/8066/7399

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چغندر قند روز مزرعه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب