Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:50:53 GMT

157 نفر در کشور بر اثر غرق شدگی فوت کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۳۱۸

157 نفر در کشور بر اثر غرق شدگی فوت کردند

تهران- ایرنا- رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا 27 اردیبهشت امسال در سطح کشور 229 نفر در محیط های آبی دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد 157 نفر فوت کردند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند روز شنبه افزود: از مجموع 229 نفر غرق شده، 72 نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند و 157 نفر نیز جان خود را طی این مدت از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طی 58 روز گذشته 80 درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی یعنی 125 نفر مرد هستند و 18 درصد از افراد غرق شده در گروه سنی 4 تا 10 سال قرار دارند.
کولیوند، تعداد مصدومان و فوتی های ناشی از غرق شدگی از اول فروردین تا 20 اردیبهشت را 229 نفر اعلام کرد و گفت: 20 درصد مربوط به میانگین سنی 11 تا 21 سال، 18 درصد مربوط به 4 تا 10 سال، 15 درصد مربوط به 31 تا 40 سال، 15 درصد مربوط به گروه سنی 21 تا 30 سال، 10 درصد مربوط به گروه سنی 41 تا 50 سال، 9 درصد مربوط به کودکان زیر 3 سال، 7 درصد مربوط به 51 تا 60 سال و 6 درصد مربوط به گروه سنی 61 سال و بیشتر است.
وی افزود: طی این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه 6 ماهه در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده نیز خانم 79 ساله در تهران بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد.
کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی هستند، تصریح کرد: در 58 روز گذشته و از مجموع 229 غریق از نظر تفکیک مکانی 104 نفر معادل 45 درصد از کل غریق ها در رودخانه ها، 16 درصد در سایر محیط های آبی شامل (حوض، جوی و آب انبار)،13 درصد در دریاچه پشت سد، 11 درصد در دریا، 7 درصد در استخر کشاورزی، 5 درصد در کانال آب و 3 درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده اند.
وی ادامه داد: استان های سیستان و بلوچستان، مازندران و فارس در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در 58 روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان های سیستان و بلوچستان با 29 نفر، مازندران با 20 نفر و تهران با 16 نفر است و بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان های سیستان و بلوچستان با 18 نفر، مازندران با 13 نفر و خوزستان با 10 نفر اختصاص دارد.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در 13 اردیبهشت بوده است، گفت: همچنین در 58 روز گذشته بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای 13 اردیبهشت با 27 مورد و روزهای 9 اردیبهشت، 16 و 26 فروردین با 9 مورد به وقوع پیوسته و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای 13 اردیبهشت با 15 مورد، 9 اردیبهشت و 31 فروردین با 8 فوتی بوده است.

* حوادث هفته گذشته ۱۰۰۷ نفر مصدوم بر جای گذاشت
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه) در مجموع ۳۰۶ حادثه ویژه در سامانه مرکز مدیریت عملیات بحران (EOC) ثبت شد که در پی این حوادث هزار و هفت نفر مصدوم شدند.
کولیوند افزود: از مجموع هزار و هفت نفر مصدوم حوادث ویژه، ۸۸۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲۷ نفر در محل درمان شدند. همچنین ۹۲ نفر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ حادثه ویژه ثبت شده طی هفته گذشته،۱۱۶ مورد حوادث ترافیکی که (معادل ۳۵ درصد از کل حوادث ثبت شده) و ۲۱۳ مورد حوادث غیرترافیکی (معادل ۶۵ درصد از کل حوادث ثبت شده) بودند.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: طی هفته گذشته، ۷۴ مصدوم طی ۶۱ ماموریت، توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
اجتمام*9022*7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت غرق شدگي كوليوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت

به گزارش جماران؛ «عیسی زار‌ع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حیاط هیئت دولت درخصوص وضعیت اینترنت کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت سرعت اینترنت کشور نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات گفت: «در سال جاری قرار است سرعت اینترنت نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. داشبوردی دراین‌خصوص اختصاص داده شده است که مردم می‌توانند آن را رصد کنند. در این داشبورد میانگین سرعت اینترنت کشور در اپراتورهای همراه به‌صورت ماهانه گزارش داده می‌شود.»

او در راستای برنامه توسعه افزود: «برنامه توسعه از یکایک اپراتورها گرفته شده و درحال اجرای کار است تا بتوانند ارتباطات پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تری را برای مردم فراهم کنند.»

حجم ویدیو: 3.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود