Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۳ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان پرداخت شده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فریبرز رضازاده  با بیان اینکه از سال 97 تاکنون 13 هزار و 234 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان پرداخت شده است، اظهار داشت: 279 واحد تولیدی دیگر نیز جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از10  هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده افزود: از این تعداد واحد معرفی شده، 247 واحد مربوط به بخش صنعت و معدن، 29 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی و 3 واحد نیز مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس تامین مالی، ارائه تسهیلات و تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تولیدی را موضوعات مورد بررسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: در جهت رفع موانع تولید، تعداد 2 هزار 279 مصوبه در 267 جلسه قبلی کارگروه به تصویب کمیته فنی اعضای کارگروه رسیده است که از این تعداد مصوبه ،60 درصد اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌های گذشته اظهار داشت: از مجموع دو هزار 279 مصوبه این کارگروه، امور بانکی و تسهیلات با 60 درصد بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داده است و امور زیربنایی 4 درصد، امور مالیاتی 25 درصد، تامین اجتماعی 10 درصد و یک درصد نیز مربوط به سایر امور است.

قرائت گزارش کمیسیون ویژه درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولیددستگاه‌ها گزارشی از اقدامات خود برای رفع موانع تولید به مجلس بدهندرفع موانع تولید در استان سمنان پیگیری می‌شود

رضا زاده افزود: با تلاش‌ها و همکاری مسئولین عالی رتبه استان و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در پرداخت تسهیلات و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در بین دیگر استان‌های کشور موفق به کسب رتبه چهارم در میزان پرداخت تسهیلات بانکی طی سال 97 شده است.

وی به پرداخت تسهیلات دریافت بند الف تبصره 18 قانون بودجه اشاره و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صمت برای افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 60 درصد تسهیلات ویژه‌ای جهت بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش تخصیص یافته است. البته این تسهیلات مزایای وام‌های رونق تولید در خصوص عدم لحاظ چک برگشتی و بدهی معوق را ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام "رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در سال رونق تولید کلیه واحدهای تولیدی که نیاز به بهره‌برداری تسهیلات رونق تولید دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام و سایر اقدمات را انجام دهند تا در اولین فرصت ممکن اقدام لازم صورت پذیرد لذا در همین راستا از همه ظرفیت‌های قانونی و امکانات دستگاه‌ها برای گرداندن چرخ‌های صنعت در استان بهره خواهیم برد.

رضا‌زاده اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات را با متقاضیانی دانست که عمدتاً مشکل نقدینگی در حوزه تولید دارند و افزود: برخی از واحدهای صنعتی دارای دانش فنی، توان مدیریت و بازار و ظرفیت تولید هستند و با اخذ این تسهیلات می‌توانند نسبت به راه‌اندازی سریع یا نوسازی و بازسازی اقدام نمایند و موجبات رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم نمایند.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان