Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی گفت: باید زمینه را برای بروز و ظهور توانمندی بانوان در جامعه فراهم کنیم و این وظیفه ما دستگاه های اجرایی و دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در کارگروه امور بانوان که امروز (شنبه ۲۸ اردیبهشت) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: لازم است سند ارتقا وضعیت زنان و بانوان به همه دستگاه ها ارائه شود تا بررسی کرده و نظرات خود را ارائه دهند و این سند را در کار خود جاری و ساری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در دین ما زن و مرد باهم برابر هستند و تقوا ملاک برتری افراد است و اگر در جامعه شرایط لازم فراهم شود، رشد زنان و مردان تفاوتی با هم ندارد.

 

وی اضافه کرد: باید زمینه را برای بروز و ظهور توانمندی بانوان در جامعه فراهم کنیم و این وظیفه ما دستگاه های اجرایی و دولت است.

 

حبیبی تصریح کرد: در سطح استان بانوان در سطوح مدیریتی حضور دارند و حتی دستگاه هایی که روسای آنها بانوان هستند، در سطح ملی و استانی برتر هستند.

 

وی اعلام کرد: در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه ازدواج و طلاق باید برنامه ریزی و مراقبت بیشتری داشته باشیم زیرا حضور بانوان هم در خانواده و هم جامعه اثرگذار است و اگر بتوانیم بستر و زمینه را فراهم کنیم اثرگذاری هرچه بیشتر بانوان در جامعه را شاهد خواهیم بود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تأکید کرد: بانوان باید شراط جامعه را برای پیشرفت خود فراهم بیند که این امر باعث می شود انگیزه شان بیشتر شود.

 

وی توضیح داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت بانوان بیشتر می شود استفاده کرد و این حوزه کار ظریف و دقیق نیاز دارد.

 

حبیبی با اشاره به اجرای طرح ازدواج به هنگام در کاهش آسیب های اجتماعی در استان اعلام کرد: نقش ازدواج در کاهش آسیب های اجتماعی مهم است؛ اجازه ندهید سن ازدواج بالا رود، ازدواج به هنگام را دین ما هم توصیه می کند و ازدواج باید در سن مناسب باشد و نباید اجازه دهیم طلاق در جامعه افزایش یابد که با روح دین ما مغایرت دارد.

 

وی به برگزاری بازارچه های صنایع دستی در ادارات اشاره و اظهار کرد: در بحث بازارچه ها باید اجازه به فعالیت بازارچه ای داده شود که نوآوری و خلاقیت دارند و تولیدات استان را عرضه می کنند و در چنین حالتی دستگاه های اجرایی راقب می شوند این بازارچه ها را برگزار کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت ارتقا شاخص های سرمایه اجتماعی تصریح کرد: ارتقا شاخص های سرمایه اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد و از دفتر امور اجتماعی می خواهیم به عنوان مأموریت اصلی این امر را دنبال کنند.

 

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است سرمایه اجتماعی افزایش یابد و وقتی سرمایه اجتماعی افزایش یابد، مردم امیدوار شده و امید به زندگی هم افزایش می یابد و این افزایش شاخص های سرمایه اجتماعی باید دنبال شود.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان مصلی قرآن کریم خراسان جنوبي حضرت خدیجه س اردبیل احتکار معاون استاندار قزوین توانمندی بانوان بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهرها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

کد خبر 6085944

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود