Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران که صبح امروز در استانداری برگزار شد، به مشکلات حوزه معدن پرداخت و اظهار داشت: معدن مناسب در استان مازندران نداریم ؛مطالعات مناسبی در حوزه معدن مازندران نیز انجام نشده است. از اینرو مقرر شد از طریق امکانات هوایی ظرفیت‌های معدنی استان را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات معدن دلایل مختلف دارد اما لازم است برای شناسایی ظرفیت های موجود در حوزه  معدن اقدام مناسب صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: برخی از کارخانجات در استان خوب کار می‌کنند اما برای افزایش ظرفیت با چالش‌های نقدینگی مواجه هستند که نیاز به تقویت دارند.

وی به مشکلات صنعت ،معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: در حوزه صنعت کارخانجاتی داریم که تملک بانک درآمده اند برخی هم درصد فعالیت آنها کم شده که نیاز به افزایش ظرفیت دارند.

استاندار مازندران گفت: در حوزه تجارت، رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی هدف گذاری شده و باید تا پایان برنامه ششم این برنامه محقق شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد برنامه افق صادراتی شامل 375 میلیون دلار محقق شده است و این درحالی که هر ساله باید 25 درصد رشد صادرات در استان داشته باشیم.

حسین زادگان افزود: هر چند مشکلات در بخش های مختلف وجود دارد ؛  باید موانع موجود در بخش صادرات در استان شناسایی و مشکلات مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی موانع را به ما اعلام کند و برای رفع آن اقدام مناسب انجام دهیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت صنعت معدن و تجارت مشکلات نقدینگی رشد صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در حال حاضر چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود که انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نسیت و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه آرمان خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعطیلات دو روزه آخر هفته از چند منظر قابل بررسی است، تصریح کرد: بحث اول کلیت طرح است که آیا با توجه به میزان درآنمدو رفاه مردم این کشش وجود دارد که پنج روز کاری داشته باشیم؟ چراکه با تعطیل شدن یک روز، اضافه‌کاری‌ها، سطح تردد در شهر و به طور کلی کسب و کارها متاثر خواهند شد. اما در مجموع امیدواریم اجرای این تصمیم منجر به افزایش سطح بهره‌وری شود.

وی افزود: با فرض اینکه کلیت موضوع را بپذیریم، بحث روز تعطیلات مطرح می‌شود. با توجه به اینکه روز جمعه تعطیلات در فرهنگ ایران جا افتاده، روز دوم باید یک روز قبل یا بعد از آن باشد. با توجه به اینکه تعطیلات عرف در دنیا شنبه و یکشنبه است، اگر روز پنجشنبه تعطیلات باشد، سه روز ارتباطات بین‌المللی نخواهیم داشت. بنابراین برای اینکه همپوشانی ایجاد کنیم تا اختلاف روزهای کاری ما با بازار کشورهای دیگر به حداقل برسد، بهتر است روز دوم تعطیلات، شنبه باشد.

خالقی همچنین با بیان اینکه باید این نکته را در نظر گرفت که چه جمعیتی از دنیا روز شنبه تعطیل است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم به این بزرگی باید منافع اقتصادی، مطالعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود. ما در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا داریم و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. علاوه بر این اختلاف زمانی با برخی کشورها هم هست و باید این نکته را در نظر گرفت که مثلا ساعات کاری مشترک ایران و چین سه تا چهار ساعت در روز است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی روز شنبه در بسیاری از کشورهای مسلمان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد لازم است یک مطالعه کارشناسی دقیق انجام تا مشخص شود با تعطیل شدن روز پنجشنبه چقدر فرصت از دست می‌رود و چه خسارت‌هایی به کشور وارد می‌شود. از طرف دیگر نمی‌توان با این استدلال که تعطیلی برای بخش خصوصی اجباری نیست و بخش‌های دولتی تعطیل هستند، روز پنجشنبه را تعطیل کرد، چراکه دولت خدمتگذار مردم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن