Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف آب در جنوب شرق استان تهران ۲۰ لیتر بیش از میانگین کشوری است گفت: طبق استانداردی که از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور اعلام شده سرانه مصرف خانگی ۱۸۰ لیتر در شبانه‌روز است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، علیرضا کارگری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانه مصرف آب در حوزه شهرهای جنوب شرق استان تهران کم‌تر از 200 لیتر در شبانه‌روز است اظهار داشت: طبق استانداردی که از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور اعلام شده، سرانه مصرف خانگی 180 لیتر در شبانه‌روز و در مصوبه هیئت وزیران برای شرایط خشک و تغییر اقلیم در شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت 105 لیتر در شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت واقعی‌شدن تعرفه‌های آب برای کاهش مصرف سرانه آب تصریح کرد: براساس آمار سازمان برنامه کشور سهم آب‌بها در سبد خانوار کم‌تر از 0.5 ‌درصد است، امری که مانع از ترغیب شهروندان به استفاده از تجهیزات کم‌ مصرف شده است.

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته 3600 رشته انشعاب غیرمجاز در جنوب شرق استان شناسایی شده است افزود: انشعاب‌های غیرمجازی که در خارج از محدوده پوشش شرکت و در حوزه خطوط آب خام بوده‌اند با هماهنگی فرمانداری‌ها و دادگستری جمع‌آوری شده است.

آبفای تهران: تابستان 98 مشکل کم آبی نداریمآبفای استان تهران مسئول آب‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان شدطلب 250 میلیارد ریالی آبفای استان مرکزی از مشترکان؛ بخش خانگی بدهکار عمده آبفای مرکزی است

کارگری همچنین با بیان اینکه 40 درصد از شبکه توزیع آب نیاز به اصلاح دارد گفت: بازسازی شبکه‌های توزیع آب نه تنها پاشنه آشیل شهرهای جنوب شرقی استان تهران است بلکه در بسیاری از شهرهای کشور وضعیت همین‌گونه است.

وی ادامه داد: برای حفظ شرایط موجود شبکه‌های توزیع آب باید سالانه حدود 5  درصد از آن‌ها را اصلاح کنیم که با توجه به پایین‌بودن قیمت آب‌بها برای این کار محدودیت منابع مالی وجود دارد.

آبفای جنوب شرقی استان تهران سپس با بیان اینکه طرح آب‌رسانی ماملو برای شهرهای جنوب شرقی استان تهران است تأکید کرد: 30 میلیون متر مکعب در سال ظرفیت استفاده از آب سد ماملو برای شهرهای جنوب شرق استان تعیین شد هد است که در حال حاضر به دلیل اینکه مدول نخست تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در حال بهره‌برداری است، قرچک و بخشی از پاکدشت از 15 میلیون متر مکعب آب این سد برخوردارند.

کارگری افزود: با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در امسال 15میلیون متر مکعب دیگر از آب این سد به استفاده شهرهای باقرآباد‌، ورامین و بخش دیگری از شهر پاکدشت خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز آبی جمعیت زیر پوشش ما در سال جاری 80 میلیون مترمکعب است که با توجه به شرایط دشت ورامین باید رویکرد مدیریت مصرف و سازگاری با اقلیم را در پیش بگیریم.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۸۵ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان توزیع شده است.

محمدرضا عابدانی در گفت و گو با ایسنا از تأمین و توزیع بیش از یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی  در استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ خبرداد و اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است که معادل ۸۵ میلیون لیتر فرآورده در بخش غیرنیروگاهی بوده است.

عابدانی با اشاره به افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال گذشته در استان خواستار مدیریت مصرف توسط شهروندان شد و افزود: بر اساس قانون، شرکت ملی پخش مکلف به عرضه بنزین با کارت سوخت شخصی شهروندان است که اطلاع‌رسانی در این خصوص از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین از مصرف ۶۴ هزار لیتر فرآورده در بازه زمانی ۲۵ اسفنده ماه سال گذشته تا ۱۷ فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: شهرستان فردوس با ۱۴ درصد و طبس با ۱۱ درصد رشد مصرف نسبت به سال گذشته به ترتیب بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند.

وی مدیریت مصرف فرآورده‌های نفتی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و عدم ایجاد ترافیک در مجاری عرضه را از مزایای استفاده شهروندان از کارت سوخت شخصی عنوان و اظهار کرد: با هماهنگی و تعامل با فراجا زمان صدور کارت سوخت نیز به یک هفته تا 10 روز کاهش یافته است.

مدیر منطقه خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ی سوخت مایع و ٢۵ جایگاه سی‌ان‌جی می باشد و تلاش همکاران منطقه، سوخت‌رسانی مستمر به مردم شریف استان و مسافرین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • ۹۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در خراسان شمالی توزیع شد
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟
  • سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • وضعیت بارندگی در همدان بهتر از میانگین کشوری است