Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکرده هیئت تحریرالشام از گروه‌های مسلح در حلب خواست جبهه‌هایی را علیه ارتش سوریه بگشایند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، ابو محمد الجولانی، فرمانده کل هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در ویدئویی از گروه‌های مسلح سوری در حلب خواست جبهه‌های نبرد جدیدی را علیه نیروهای ارتش سوریه ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجولانی گفت: برخی گروه‌ها در سپر فرات و منطقه می‌توانند نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده و اقداماتی را به عنوان مثال علیه حلب آغاز کنند.

وی افزود: آنها محورهایی با ارتش سوریه دارند و پراکنده کردن دشمن و ایجاد بیش از یک محور در راستای منافع ماست.

گروه‌های همپیمان با آنکارا معروف به سپر فرات کنترل منطقه‌ای در حومه شمالی حلب از جرابلس در حومه شمال شرقی تا عفرین در حومه شمال غربی را در دست دارند.

ائتلاف سپر فرات شامل گروه‌هایی مانند جبهه شمالی و فیلق الشام و نیز گروه‌هایی می‌شود که با نیروهای ارتش سوریه مقابله می‌کردند.

اقدامات نظامی این ائتلاف در طول دو سال گذشته بر مبارزه با داعش و شبه‌نظامیان کرد با حمایت مستقیم نیروهای ترکیه متمرکز بوده است.

الجولانی در ادامه با طرح این ادعا که هدف نیروهای ارتش سوریه از اقدامات نظامی‌شان "کوچاندن" ساکنان این مناطق است، از آنها خواست به جای فرار از حملات ارتش، پناهگاه‌هایی را در مناطق خود ایجاد کنند.

او تاکید کرد: باید فرهنگ جدیدی در منطقه ایجاد شود، هر خانواده‌ای می‌تواند در منطقه خود حفاری کرده و در پناهگاه بماند، ما نیز باید در حفاری‌ها به مردم کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش سوریه هیئت تحریر الشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند