Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@17:44:24 GMT

آلمان: خروج آمریکا از برجام برای ما قابل درک نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۲۲۲

آلمان: خروج آمریکا از برجام برای ما قابل درک نیست

وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در برابر ایران در عین حال خواستار پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در توافق هسته‌ای شد.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان سیاست آمریکا مبنی اعمال فشار حداکثری علیه ایران را اشتباه توصیف کرد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «پاساوئر نوین پرسه» گفت: «راهبرد آمریکا در اعمال فشار حداکثری کارایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران برای ما قابل درک نیست.» وی افزود: توافق هسته‌ای با ایران، درست‌ترین راه حل برای این بود که مانع از اقدام ایران در ساخت بمب اتمی شود.

بیشتر بخوانید:

آلمان: به توافق با ایران نیاز داریم جدیدترین خوش‌خدمتی اروپاییان به ترامپ لودریان: درباره ایران به توافق نرسیدیم

وزیر خارجه آلمان گفت: «بر خلاف رئیس جمهور آمریکا، اروپا کاملا بر این باور است که راهبرد فشار حداکثری کارایی ندارد. اروپا به جای جنگ لفظی بر مذاکره تاکید دارد.»

وی درباره خطر درگیری در غرب آسیا هم هشدار داد و گفت که در منطقه مجموعه‌ای از بحران‌ها و تنش‌ها وجود دارند از عراق تا سوریه و یمن و یکی از این بحران‌ها می‌توانند به درگیری در منطقه منتهی شود و افزود: «همه طرفها باید متوجه خطر درگیری در منطقه باشند.»

ماس در ادامه گفت که ایران باید به اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای همچنان ادامه دهد و در این زمینه هیچ تخفیفی وجود ندارد.

با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.  

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند. 

در بیانیه اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی ضمن رد ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران عنوان کردند: «قویاً به ایران توصیه می‌کنیم از انجام اقداماتی که موجب تشدید مشکلات می‌شود، خودداری کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس آلمان آمریکا برجام خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان