Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افطاری انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا که شب گذشته برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتی بی‌صاحب است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد و بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور است، متأسفانه در این دولت کلاً بی‌صاحب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسات گاهاً یک ماه، دو ماه، سه ماه و حتی چهار ماه تشکیل نمی‌شود و هر چقدربه رئیس جلسه تذکر داده می‌شود که این جلسات مهم است رئیس جمهور می‌گوید من به دلیل اینکه از دو نفر (عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی) خوشم نمی‌آید و این‌ها در جلسه تند و صریح صحبت می‌کنند جلسات را تشکیل نمی‌دهم.

ضرغامی اظهار داشت: فعلاً به دلیل لج و لجبازی این جلسات تشکیل نمی‌شود، مشخص نیست صاحب این شورا چه کسی است؟ البته اخیراً رهبر معظم انقلاب تذکر جدی فرمودند که طبق آئین‌نامه اگر رئیس‌جمهور نخواهد جلسه را تشکیل دهد نایب رئیس باید جلسه را برگزار کند.

ضرغامی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور مشکلی داشته باشد، گرفتار باشد، مریض باشد و نتواند جلسه را تشکیل دهد، باید نایب رئیس اول (که رئیس مجلس شورای اسلامی است) آن را برگزار کند. چه در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد این رویه متداول بود و در این دولت عجیب و غریب است و تقریباً در ۳۵ سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است که جلسات به این مدت طولانی برگزار نشود.

وی ادامه داد: آقای روحانی یک اخلاقی دارد و تا به حال نشده که یک بار جلسه را بر عهده نائب رئیس (چه اول چه دوم) بگذارد. حتی من در یک جلسه اعتراض کردم که وقتی شما گرفتارید جلسه را بر عهده نائب رئیس بگذارید و ما نیز قبول می‌کنیم که هر چیز در جلسه تصویب شد شما بازنگری بکنید و اگر دلتان خواست مصوب کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مدت‌هاست جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی برگزار نمی‌شود؛ در زمانه‌ای که این حوزه به صورت نور در دنیا حرکت می‌کند و هر ساعت فعالیت و اتفاقات جدیدی در حوزه سایبری رخ می‌دهد؛ متاسفانه در کشور ما پنج سال است به دلیل همین مدیریت پراشکال مرتب در این حوزه در جا می‌زنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: ضرغامی شورایعالی انقلاب فرهنگی رحیم پور ازغدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۸۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه شورای معین در کنار جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در جلسه امروز شورا سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی که برای اولین بار تدوین شده، تصویب و مقرر شد با اصلاحاتی ابلاغ شود.

وی افزود: ماده واحده واگذاری کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز تصویب شد.
 
خسروپناه بیان کرد: بر مبنای مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد، بر این اساس نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شورا در جلسه امروز خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال قبل ۹۹ مصوبه داشت که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری بودند برخی مصوبات راهبردی و برخی جنبه هدایت‌گری داشتند.

خسروپناه اعلام کرد: در جلسه امروز درباره عفاف و حجاب بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و پیشنهادها و راهکارهایی در حوزه شناختی و معرفتی ارائه و بر رعایت مقررات حجاب مخصوصا در ادارات دولتی تأکید شد، بحث درباره این موضوع مهم در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و مقرر شد برنامه‌ها اجرایی و ایجابی از سوی دستگاه ها ارائه شود.

 

   

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد