Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با افزایش تنش در منطقه شبه‌جزیره‌کره، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه فروش احتمالی سیستم‌های موشکی به ارزش ۳۱۴ میلیون دلار به کره‌جنوبی را تأیید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در پایگاه‌ اینترنتی خود نوشت، کره‌جنوبی متحد کلیدی آسیایی این کشور، خواستار خرید ۹۴ فروند موشک SM-2 قابل‌حمل بر روی کشتی‌های جنگی برای مقابله با تهدیدات هوایی و ۱۲ سامانه هدایت و کمک‌رسانی فنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس که بخشی از وزارت دفاع آمریکا را شامل می‌شود، روز پنج‌شنبه با مطلع ساختن کنگره از فروش احتمالی این اقلام نظامی، تأییدیه این نهاد را دریافت کرد.

مبادرت کره‌جنوبی به خرید این تجهیزات نظامی در پی از سر گیری آزمایشات موشکی توسط کره‌شمالی رخ می‌دهد.

کره‌شمالی با شروع مذاکره با آمریکا بر سر خلع‌سلاح اتمی ‌شبه‌جزیره‌کره، فعالیت‌های موشکی خود را متوقف کرد؛ اما شکست مذاکرات پیونگ‌یانگ-واشنگتن در فوریه سال جاری میلادی موجب شد سکو‌های پرتاب موشک در این کشور بازسازی شده و آزمایش‌های موشکی از سر گرفته شوند.

کره‌جنوبی پیش‌تر نیز در ماه اخیر میلادی اقدام به خرید تجهیزات نظامی نظیر جنگنده‌های رادار گریز F-35 کرد که با واکنش منفی کره‌شمالی همراه بود.

به گفته این آژانس نظامی پنتاگون، ژاپن، دیگر متحد آسیایی آمریکا نیز اعلام کرد قصد دارد تعدادی موشک هوا به هوای میان‌برد به ارزش تقریبی ۳۱۷ میلیون دلار از واشنگتن خریداری کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی