Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی با بیان اینکه مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در ترویج جشنواره های رضوی ضروری است، از اصخاب فرهنگ و هنر فارس دعوت کرد که با مشارکت در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، حضور حداکثری مردم استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را دراین جشنواره رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی» با بیان اینکه مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در ترویج جشنواره های رضوی ضروری است، از هنرمندان، فرهنگوران، اصحاب رسانه، نویسندگان و شاعران استان دعوت کرد که با مشارکت در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، حضور حداکثری مردم استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را دراین جشنواره رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه نگاه جامعه فرهنگ و هنر قبل از هرچیز به کتاب است، اظهار داشت: خانواده بزرگ فرهنگ و هنر، اهالی قلم و رسانه های جمعی همه در جایی به یک نقطه مشترک می رسند و آن نیز مرکز ثقلی به نام کتاب و خواندن است.شاید رسالت هنرمندان و اهالی قلم در این راستا یعنی ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب های فاخر به مردم بیش از دیگر گروه ها باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک الگوی مناسب برای ترویج کتابخوانی است، اضافه کرد: خبر برگزاری نهمین دوره جشنواره رضوی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) منتشر شده است و این  نشان می دهد که جشنواره کتابخوانی رضوی در هشت دوره گذشته تجربه موفقی بوده و جای خود را در میان عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی گسترده است.

 

این مقام فرهنگی در استان فارس، جشنواره کتابخوانی رضوی را از برکت وجود امام رضا (ع) در ایران دانست و خاطرنشان کرد: تلاش جمعی برای آشناکردن هرچه بیشتر مردم با این جشنواره و دعوت برای خواندن کتاب های فاخر و آموختن سیره و منش رضوی، به گونه ای وظیفه تمامی افرادی است که در جایگاهی تأثیرگذار قرار گرفتند که در این میان نقش دوستداران فرهنگ و هنر، هنرمندان، اهالی قلم و انجمن های مردمی ترویج فرهنگ کتاب تاثیرگذارتر است.

 

سهرابی با تاکید بر اینکه، جشنواره ملی شعر رضوی نیز آغاز شده است، گفت: برگزاری  این ۲ جشنواره در کنار یکدیگر به پویایی هر ۲ کمک خواهد کرد.

 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خراسان جنوبي نماز جمعه حضرت خدیجه س قرآن شیراز اردبیل احتکار خطبه های نماز جمعه کتابخانه های عمومی فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سیداحمد میرزاده با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، اظهارکرد: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است.
وی ادامه داد: در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا(ع) را داشته باشند .
به گفته میرزاده در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله اند.
وی با بیان اینکه همچنین در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود، گفت: علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود.
به گفته دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی؛ نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا ع سروده بودند را بخوانند.
میرزاده عنوان کرد: دو کتاب شعر با عنوان " آمدی در شهر ما گل کاشتی" سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب "امام رضای مهربان" سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد .
وی با بیان اینکه از آقای محمد کاظم مزینانی استاد پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد، خاطرنشان کرد: آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است.
میرزاده ابراز کرد: مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب "کبوترها و آهوها "سروده ی اینجانب در آن نقد و بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه روز سیزدهم ماه نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب "این لحظه ها را دوست دارم" از خانم مریم زر نشان را با بزرگداشت استاد جواد محقق خواهیم داشت، افزود: مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم این ماه خواهیم داشت.
میرزاده در پایان سخنانش گفت: روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری نیز اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898169

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز