Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ادارات هواشناسی سراسر سیستان و بلوچستان تا صبح امروز از ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی شهرستان‌های نیکشهر، سراوان، خاش، مهرستان، قصرقند، بزمان و دلگان بارندگی گزارش شد که بیشینه بارش‌ها مربوط به شهرستان نیکشهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌های ایستگاه‌های بارانسجی پیپ از توابع نیکشهر ۴۳، شهر نیکشهر ۲۸ و چانف از توابع نیکشهر ۲۷ میلی متر بوده است.

حیدری افزود: به طور کلی طی شبانه روز گذشته از ۲۵ ایستگاه گزارش بارندگی دریافت شد که بارش‌های ۸ ایستگاه بین ۱۰ تا ۴۳ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم فعالیت توده‌های همرفتی در سطح استان خبرداد و گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، همچنان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال صاعقه و بارش تگرگ در برخی نقاط استان رخ می‌دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: روز شنبه فعالیت سامانه در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال استان متمرکز است، اما روز یکشنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان در گیر سامانه خواهند شد.

وی ادامه داد: بارش ها، سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل‌ها در جنوب استان و طغیان برخی رودخانه‌های فصلی خواهد شد. از اینرو به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه روز آینده در سطح شهر زاهدان نیز شرایط برای رگبار و رعدوبرق و باد شدید لحظه‌ای فراهم است که در برخی نقاط آبگرفتگی موقتی معابر انتظار می‌رود.

حیدری به وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: امروز بعدازظهر و شب در شمال استان سرعت باد افزایش یافته و در برخی نقاط باد و گردوخاک خواهیم داشت و از سه شنبه تا پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی استان متمرکز خواهد شد.

وی افزود: تا سه شنبه دریای عمان بویژه در نواحی شرقی مواج پیش بینی می‌شود. همچنین تا یکشنبه شرایط برای رگبار‌های پراکنده، رعدوبرق و تندباد‌های لحظه‌ای در سواحل فراهم است.

انتهای پیام/ع

سیلاب و آبگرفتگی معابر در سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سید محمد مهدی سجادی گفت: با شرئع بارش های بهاری از ۲۸ فروردین ماه ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج، چابهار درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به ۴۶ هزار و ۸۱۵ سیلزده، سه هزار و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند و همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سیل و آب‌گرفتگی هفت روز گذشته به دلیل مسدود بودن راه‌ها، ۱۹۴ سورتی پرواز برای توزیع اقلام زیستی از طریق امداد هوایی در ۲۷۵ روستا متاثر از سیل انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، ۶۷۲دستگاه چادر امدادی، پنج هزار و ۵۹۶ تخته پتو، سه هزار و ۲۱۵ تخته موکت، سه هزار و ۹۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۹ هزار و ۴۴۰ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۱۰ عدد قوطی کنسرو، شش هزار و ۲۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۹ قوطی روغن،۱۲ هزار و ۱۲۴ بطری آب معدنی، ۳۲ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌ شده است.
سجادی تاکید کرد: ۱۱۱ تیم عملیاتی شامل ۴۵۴ نیروی هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۱۳ شهرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در کاشان
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • سیلاب وخسارت ۹۵۰ میلیاردریالی به شبکه توزیع برق سیستان وبلوچستان