Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پدافند هوايي سوريه پهپاد و راکت گروههاي مسلح را خنثي کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از  رويترز، رسانه دولتي سوريه اعلام کرد پدافند هوايي سوريه در پايگاه هوايي حميميم هواپيماهاي بدون سرنشين و پرتابه هاي شليک شده توسط گروههاي مسلح را خنثي کرد.

آتش‌بس 72 ساعته در جبهه‌هاي عملياتي ادلب، حماه و لاذقيه
يک فرمانده ميداني اعلام کرد که مقرر شد به مدت 72 ساعت در جبهه‌هاي عملياتي ادلب، حماه و لاذقيه آتش‌بس برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش سوريه از 16 ارديبهشت ماه جاري عمليات خود را در شمال حماه آغاز کرد و آن را به جنوب غرب ادلب و شمال لاذقيه رساند.
با وجود پيشرويهاي ارتش سوريه در اين سه استان شمالي، يک فرمانده ميداني حاضر در عمليات نيروهاي سوري از حصول آتش‌بس در جبهه‌هاي عملياتي خبر داد.
اين فرمانده به خبرگزاري اسپوتنيک گفت که آتش‌بس به مدت 72 ساعت در جبهه‌هاي ادلب، حماه و لاذقيه برقرار خواهد بود.
به گفته وي، آتش‌بس مذکور از نيمه شب جمعه (روز گذشته) آغاز شده است.
اين فرمانده اما درباره جزئيات آتش‌بس، عوامل يا چگونگي حصول آن، هيچ توضيحي ارائه نکرد.
به گزارش اسپوتنيک، وضعيت ادلب سوريه همچنان بين توافقات «سوچي» در خصوص منطقه کاهش تنش و نزديک شدن ارتش سوريه به اين منطقه معلق است.
ارتش سوريه بارها تأکيد کرده است که بايد مشکل اجراي توافق سوچي حل و فصل شود؛ چه از طرق سياسي، چه از راههاي ديپلماتيک.
«ترکي الحسن» کارشناس مسائل راهبردي در خصوص عمليات اخير ارتش سوريه گفت که نيروهاي سوري هشت ماه منتظر ماندند تا توافق سوچي اجرايي شود، ولي آنکارا «تمايل يا اراده‌اي براي اجراي اين تواقفق نداشت و هميشه وقت‌کُشي مي‌کرد؛ مسئله‌اي که نيروهاي سوري را مجبور کرد که براي بازپس‌گيري ادلب وارد عمل شوند».

توافق پوتين و اردوغان بر سر ادلب
شبکه تلويزيوني يورونيوز روز شنبه گزارش داد که وزير خارجه ترکيه از توافق رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري اين کشور با ولاديمير پوتين، همتاي روس خود بر سر ايجاد يک کارگروه در شمال غرب سوريه براي هماهنگي در امور ادلب خبر داده است.
بنابر گزارش يورونيوز، مولود چاوش اوغلو، اعلام کرد که روساي جمهور دو کشور 15 مه ( 25 ارديبهشت) در خصوص چگونگي شکل‌گيري اين کارگروه در ادلب با يکديگر گفت و گو کرده و به توافق رسيدند.
در روزهاي اخير تحولات مربوط به ادلب سوريه موجب نگراني ترکيه و رايزني آنکارا با مسکو شده است.

سوريه: ترکيه به تعهداتش در ادلب پايبند نيست
اين گزارش در حالي است که نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد به ترکيه هشدار داد که در صورت عدم پايبندي آنکارا به توافق کاهش تنش، اين توافق به حالت موقت در خواهد آمد.
«بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد گفت که استان ادلب، استاني سوري است و اين دولت سوريه است که حق اظهار نظر در مورد حفاظت از ساکنان آن در برابر تروريسم را دارد نه ترکيه.
او شامگاه جمعه (27 ارديبهشت) که در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل در مورد ادلب سخنراني مي‌کرد، گفت که شهر ادلب و برخي از مناطق مجاور آن تحت سيطره گروهک «هيأت تحرير الشام» يا همان «جبهه النصره» است و جبهه النصره نيز در ليست سياه تروريستي شوراي امنيت قرار دارد.
جعفري ادامه داد: «گروهک تحرير الشام از عدم تعهد نظام ترکيه به تعهدات خود بر اساس توافق کاهش تنش و مذاکرات آستانه و سوچي سوء استفاده کرده و بر ادلب سيطره يافته و کانون‌هاي تروريستي ايجاد کرده است.»
او گفت که توافق کاهش‌تنش توافق موقتي است و نمي‌تواند دوام داشته باشد و همه بايد بدانند که حفظ اين توافق مستلزم پايبندي ترکيه به تعهدات خود و پايان دادن به اشغال خاک سوريه از سوي آنکارا است.
توافق کاهش‌تنش در چهارمين نشست مذاکرات آستانه بين ايران، ترکيه و روسيه حاصل شد. اين توافق چهار منطقه را مشمول توافق آتش‌بس قرار داد که ادلب يکي از آن‌ها بود.
با اين حال، مقابله با داعش و النصره جزو استثناهاي اين توافق بود و ارتش سوريه حق داشت به آن‌ها در هرجايي از خاک سوريه حمله کند.
جبهه النصره تابستان 96 (2017) يک سال بعداز توافق کاهش تنش طي چند هفته درگيري با «احرار الشام» مرکز استان را با اشغال خودر آورد. گفته مي‌شود بيش از 70 درصد اين استان در اشغال جبهه النصره است.
نماينده دائم سوريه گفت که گروهک تحرير الشام (النصره) از «صدها هزار نفر از غيرنظاميان» به عنوان سپر انساني در ادلب استفاده مي‌کند و در حق آن‌ها مرتکب «جنايات وحشيانه‌اي» مي‌شود.
بشار جعفري گفت که حاميان اين گروهک تروريستي بهانه‌ جنايتکارانه و رسانه‌اي براي آن درست کردند و نام آن را «کلاه‌سفيدها» گذاشتند که با حمايت آن‌ها، «جوايز اطلاعاتي آن‌ها» را درو مي‌کند.
او در پايان از اعضاي شوراي امنيت پرسيد کشورهاي عضو و غير عضو اين شورا کِـي دست از حمايت‌هاي خود از تروريسم در سوريه خواهند برداشت؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است

دیگر خبرها

  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • اردوغان وارد عراق شد
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟