Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای طرح خود اظهاری فشار خون از 18 خرداد ماه خبر داد و گفت: این سامانه برای غربالگری افراد بالای 30 سال طراحی شده و امکان وارد کردن اطلاعات پس از کنترل فشار خون توسط خود افراد نیز وجود دارد.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایسنا، جبرئیل شعربافی در نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با بیان این مطلب اظهار کرد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی شماره ملی، شماره موبایل و تاریخ تولدشان را وارد سامانه کرده و عدد فشار خونشان را پس از کنترل در سیستم ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت بالا بودن فشار خون، سامانه از شما می‌خواهد تا فشار خونتان را برای بار دوم نیز کنترل و وارد کنید و در صورت مشکوک بودن فرد به ابتلاء به فشار خون بالا، پیامکی مبنی بر مراجعه به مراکز بهداشتی-درمانی برای کنترل بیماری ارسال و اطلاعات وارد شده به اطلاعات پرونده سلامت افراد، اضافه می‌شود.

وی گفت: برپایی کمپین‌های مختلف مانند کمپین نمک را از سر سفره جمع کنیم از جمله اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی است.

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این جلسه از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در تمامی واحدهای دانشگاهی اعم از بیمارستان‌ها و مراکز بعداشتی و درمانی خبر داد و گفت: با توجه به این که دیابت و فشار خون از علل اصلی مرگ و میر به شمار می‌آیند، غربالگری مبتلایان و کنترل این بیماری‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی متذکر شد: افراد شناسایی شده هر یک ماه توسط بهورزها و مراقبان سلامت و هر سه ماه یک بار توسط پزشک متخصص کنترل می‌شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است