Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@04:05:53 GMT

درهای مذاکره بین دو کشور ایران و ترکیه باز است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۱۵۸

استاندار تهران گفت: تمام درهای مذاکره بین دو کشور ایران و ترکیه باز است و با گفتگو در خصوص رفع موانع تجاری می توان موفق بود.به گزارش بلاغ، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از ظهر امروز با  «دریا اورس» سفیر ترکیه دیدار کرد.

محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد:‌کشور ترکیه همواره در شرایط سخت با حفظ استقلال سیاسی کشور شریک تجاری خوبی برای ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ترکیه یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود و تهران  نیز با داشتن جاذبه‌های گردشگری می‌تواند  مقصد گردشگران ترک قرار گیرد. 

وی افزود:‌ می‌توان با هدف گذاری مناسب در خصوص سرمایه گذاری، مناسبات تجاری متقابل تعمیق بخشیده شود. با توجه به ظرفیت های مناسب می توان مناسبات تجاری را بین تهران و انکارا  در سطح بسیار بالایی گسترش داد.

استاندار تهران تصریح کرد: باید موانع موجود بر سر راه مبادلات تجاری بین دو کشور  شناسایی و برداشته  شود.

وی ادامه داد: باید با رفع مقررات زائد اداری  زمینه های  سهولت در امر تجاری از سوی دو دولت فراهم شود. 

استاندار تهران تصریح کرد: تمام درهای مذاکره بین دو کشور  ترکیه و ایران باز است و با گفتگو در خصوص رفع موانع تجاری می توان موفق بود. اگر ایران و ترکیه بعنوان دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه با هم متحد شوند مراودات اقتصادی را در سطحی بمراتب  بهتر از آنچه که امروز شاهدیم خواهیم رفت. 

وی بیان کرد: جاذبه های گردشگری ایران باید از طریق فعالین حوزه گردشگری به گردشگران ترکیه معرفی شود و دولت ترکیه برای شهروندان خود هیچ کشوری را توصیه یا منع نمی کند.

در ادامه دریا اورس سفیر ترکیه در دیدار با محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد:‌ روابط ایران و ترکیه قدیمی و دیرینه است و علیرغم فراز ونشیب های گوناگون در طول تاریخ روابط دوکشور همواره الگو در بین کشورهای  منطقه بوده است.

وی افزود: کشور ترکیه اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی به همراه  مبادلات تجاری قائل است.

سفیر ترکیه تصریح کرد: مردم ایران مردمی  اهل هنر هستند  و در زمینه های گوناگون هنری ایفای نقش می کنند. به عنوان سفیر ترکیه در تهران سفارت فرهنگی این کشور را قبلا تجربه کردم و سالها در زمینه زبان و فرهنگ ایران مطالعه و تدریس کردم.

وی بیان کرد: شهربزرگ تهران علیرغم داشتن ترافیک اما یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. به عنوان سفیر ترکیه تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور بکار خواهم گرفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟