Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@09:45:13 GMT

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۲۰۳

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها جنگ بزرگی میان دستیارهای صوتی هوشمند در گرفته و هر شرکتی در تلاش است تا دستیار هوشمند خود را به عنوان برترین نمونه بازار معرفی کند. شرکت اپل، دستیار هوشمند "سیری"، گوگل "دستیار صوتی گوگل"، آمازون دستیار هوشمند "الکسا"، مایکروسافت دستیار هوشمند "کورتانا" و سامسونگ نیز دستیار صوتی "بیکسبی"را در پلتفرم‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند و هرکدام نکات قوت و ضعف خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سیری و دستیار صوتی گوگل، به عنوان قوی‌ترین دستیار‌های هوشمند صوتی شناخته می‌شوند که توانایی انجام کار‌های مختلفی را دارند، بیشتر افراد با استفاده از دستیار صوتی هوشمند موجود بر روی گوشی خود به تنظیم زنگ هشدار، بررسی آب‌و‌هوا، پخش موسیقی، ایجاد لیست خرید و دیگر کارهای سبک روزانه می‌پردازند که پیچیدگی خاصی برای دستیاران صوتی هوشمند ندارد، اما زمانی خواسته کاربران، وظایف سخت‌تری باشد، کیفیت و قدرت پردازش سیری و دستیار صوتی گوگل خود نمایی می‌کند. اما به راستی کدام دستیار هوشمند برتر است؟

مایکروسافت مطالعاتی متفاوت بر روی عملکرد دستیاران هوشمند انجام داده است، این شرکت به جای تمرکز بر روی دقت این نرم‌افزار‌ها، به تعداد و چگونگی استفاده کاربران از دستیار هوشمند خود نگاهی ویژه داشته است. طی این مطالعات، مایکروسافت دریافت که هر دو دستیار صوتی سیری و گوگل، توسط ۳۶ درصد از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، این شیوع به دلیل فراگیر شدن سیستم عامل اندروید و iOS تشخیص داده شده در حالی که اسپیکر‌های هوشمند با استفاده از دستیار صوتی الکسا، در هر خانه‌ای پیدا نمی‌شوند.

البته الکسا با ۲۵ درصد استفاده در رده سوم قرار دارد، کورتانا نیز به طرز شگفت‌آوری با ۱۹ درصد به عنوان چهارمین دستیار هوشمند شناخته می‌شود. اطلاعاتی از بیکسبی و رتبه و درصد آن در این مطالعه وجود ندارد، ممکن است این دستیار هوشمند جزئی از یک درصد دستیاران هوشمند "دیگر" در نتایج این تحقیق باشند.

بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام

طبق گزارشات مایکروسافت، کاربران به استفاده از دستیاران صوتی در جهت کار‌های شخصی‌تر مانند مسیریابی، مقایسه دو کالا، خرید و مطالعه علاقه نشان داده‌اند، اما ۴۱ درصد از این افراد به دلیل ترس از فاش شدن اطلاعات حریم خصوصی خود و عدم اطمینان به دستیاران صوتی، از انجام این‌کار‌ها خودداری می‌کنند.

با توجه به فاش شدند مکرر اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های مختلف، نگرانی از لو رفتن حریم خصوصی خود برای تمامی کاربران محصولات فناوری و هوشمند وجود دارد، افراد در این روز‌ها کمی محطاتانه‌تر از رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و یکی از دلایل استفاده تنها ۳۶ درصد کاربران از دستیاران هوشمند نیز همین مورد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری دستیار صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

تعداد مجوزهای کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی های آماری نشان می دهد؛ در میان استان ها رتبه های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب 30.4 درصد، 23 درصد، 17.4 درصد و 17 درصد از پروانه های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.
اما در میان استان ها کمترین میزان تبدیل پروانه های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است.در این استان ها میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب 6.3 درصد، 5.5 درصد و 4.8 درصد است.
از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی اسم تان در qr.mojavez.ir نیست از mojavez.ir غیرحضوری و راحت شناسه یکتا بگیرید.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟