Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر از ۲۹ شهر و مرکز استان قطار مستقیم منتهی به مشهد تعریف و اجرایی شده، روند جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) در سال ۹۵، تعداد ۱۱ میلیون و ۱۳ هزار به تعداد ۱۲ میلیون و پنج هزار نفر در سال ۹۶ و تعداد ۱۴ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: جابجایی مسافرین در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۹ درصد افزایش و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ متوسط سالانه ضریب اشغال کل قطار‌های مسافری در مسیر ریلی تهران – مشهد و برعکس ۶۰ درصد، قطار‌های کمربندی ۶۲ درصد و حومه‌ای ۷۳ درصد بوده که ضریب اشغال قطار‌های مسافری درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود پنج رشد و سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ رشد داشته که مبین رشد جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) از طریق ریلی در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد مقدس می‌باشد.
سرپرست اداره کل راه آهن خراسان تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های ریلی، ارتقا خدمات و کیفیت در قطار‌های مسافری و ایستگاه‌ها و تنوع در انتخاب قطار‌های مسافری از سوی متقاضیان از مهمترین عوامل رشد بوده است.
مصطفی نصیری یادآور شد: همچنین در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ زائر و مسافر خارجی از طریق ریلی به مشهد مقدس مسافرت داشته اند که اکثریت این زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان، هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌باشندکه نسبت به سال ۹۶ رشد ۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام//ف.ح   زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان و هندوستان رشد ۵ درصدی داشته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است

تین نیوز

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفرهای حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و نسبت به قانونی که پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان مصرف سوخت، بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها و براساس بار است و با توجه به آنکه مقرر شده است ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد