Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر شنبه با حضور مسئولان این مرکز و تعدادی از اساتید حوزه و قرآن پژوهان در مرکز بین‌المللی همایش‌های غدیر در قم برگزار شد.

این نمایشگاه با هدف گردآوری آخرین پژوهش‌ها، کتاب‌های منتشر شده در زمینه قرآنی و هم‌چنین نرم افزارهای قرآنی و پایان نامه‌های دانشجویی با محوریت قرآن کریم توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای نخستین بار همزمان با ماه مبارک رمضان برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده فرهنگ و علوم اسلامی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با شعار «قرآن، مبنای زندگی اسلامی» افتتاح و امید است در سال‌های آینده پر بارتر برگزار شود و هدف از این نمایشگاه گردآوری آثار دیجیتالی و مکتوب و پژوهش‌های انجام شده در زمینه قرآن است.

حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و ۸۸ اثر از پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی و هم‌چنین اپلیکیشن فرهنگ قرآنی و نرم افزار اندرویدی ۱۵ فرهنگ نامه تخصصی رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: از درون پروژه فرهنگ قرآن کریم، حدود ۱۵ فرهنگ نامه تخصصی بسیار ارزشمند در حال تدوین است و نرم افزار این فرهنگ نامه‌ها آماده شده که در این نمایشگاه از نرم افزار اندرویدی این فرهنگ نامه‌ها رونمایی می‌شود.

وجود نیروی انسانی نخبه در پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی

رئیس پژوهشکده فرهنگ و علوم اسلامی با بیان اینکه ۱۳ محقق و ۲ عضو هیئت علمی و ۹۰ نیروی فعال و همکار پژوهشی در این پژوهشکده فعالیت دارند، گفت: در این پژوهشکده ۱۱ پروژه علمی در حال انجام است که یکی از آن‌ها دایره المعارف قرآن کریم است که جزو بزرگترین دایره المعارف اسلامی جهان اسلام به شمار می‌رود در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: از دیگر پژوهش‌ها و پروژه‌های علمی این پژوهشکده، پروژه قرآن و استشراق است که با هدف بهره‌گیری از دیدگاه مستشرقان درباره قرآن کریم تدوین شده تا اگر نقدی لازم بود این دیدگاه نقد شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم افزود: پروژه فقه القرآن، فقه قرائت و مطالعات نظام سازی با ۲۰ مصاحبه و ۷ نشست علمی در حال آماده سازی است.

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای قرآنی از ۲۸ اردیبهشت لغایت ۴ خردادماه برای نمایش عموم دایر است

در این نمایشگاه غرفه‌هایی از طرح واره‌های تبلیغی قرآنی که شامل داستان‌های شاد قرآنی برای کودکان، غرفه‌های اسناد قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی و نرم افزارهای قرآنی و آثار و محصولات دفتر تبلیغات اسلامی، پایان نامه‌های دانشجویی با محوریت قرآن کریم دایر است و نشست‌های قرآنی برای خانواده‌ها و پاسخ به شبهات برگزار خواهد شد.

کد خبر 4619849

منبع: مهر

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی قم ماه مبارك رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه

جمال برفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» به مناسبت حمله مشروع و غرور آفرین تنبیهی سپاه سرافراز ایران اسلامی به رژیم منحوس، جعلی و متجاوز صهیونیستی و همچنین در آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی در مقابل مسجد جامع کرمانشاه در روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار گردید.

وی افزود: این برنامه به ابتکار و همت معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و انجمن نقاشان معاصر به فاصله یک روز از پیروزی و پاسخ غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم متجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت سرداران سپاه اسلام طراحی و اجرا گردید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای این برنامه مورد استقبال و توجه بسیار خوب شهروندان قرار گرفت و همچنین به صورت همزمان و زنده از طریق شبکه سراسری خبر و شبکه استانی زاگرس قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد ادای دین، تقدیر و تشکر هنرمندان از پاسخ کوبنده سپاه اسلام به رژیم منحوس صهیونیستی و نشر ارزشهای مقاومت و خلق آثار هنری و روایت مظلومیت ملت مظلوم غزه بود.

برفی خاطرنشان کرد: ادامه کارگاه و نمایشگاه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در طبقات ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6079473

دیگر خبرها

  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد