Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@05:16:56 GMT

هشدار آب‌گرفتگی معابر و اصابت صاعقه در برخی مناطق

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۳۸۳

براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌، ‌فردا یکشنبه ‌در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، شمال استان زنجان، جنوب استان اصفهان، نیمه شمالی استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌ پیش‌بینی می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در شمال آذربایجان شرقی، شمال استان زنجان، استان اردبیل، جنوب استان اصفهان، شمال استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان و سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیز آب گرفتگی معابر‌ پیش‌بینی می‌شود‌.

روز سه‌شنبه در نواحی مرکز، بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و‌ شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب سمنان، غرب اصفهان، غرب یزد، شرق تهران، شمال فارس، شرق کرمان، شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از شمال غرب کشور است.

روز چهارشنبه بارش در نوار غربی و جنوبی کشور کاهش می‌یابد و در سایر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

امروز تا دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی در مناطق مذکور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران فردا صاف، اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنینی روزهای دوشنبه تا چهار‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد کمینه دمای ۶‌ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفته جاری ۲۹۷.۴ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۴۲.۷ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۸.۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۲.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به سردشت در استان آذربایجان غربی‌ به میزان ۲۳.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۴۱.۴ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه خیرآباد در استان زنجان به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزش باد بارش بارش باران وزش باد هواشناسی آب گرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات هشدار داد و بر لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات و خودداری از دره‌نوردی توصیه کرد.   به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.   وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.   رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.   وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.   ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب