Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@05:20:05 GMT

قیمت پیاز تا4هزار تومان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۳۹۸

قیمت هر کیلوگرم پیاز در سطح خرده فروشی تا ۴ هزار تومان کاهش یافت، این درحالی است که قیمت این محصول تا ۱۵ هزار تومان نیز افزایش یافته بود. ناطقان: قیمت پیاز در سطح خرده فروشی تا هر کیلوگرم ۴ هزار تومان کاهش یافت هر چند که در برخی از خرده فروشی ها این محصول کماکان قیمت بالاتری دارد.بر اساس گزارش های منتشر شده قیمت پیاز در استان های جنوبی تولید کننده این محصول، کاهش قابل توجهی داشته است و به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری میشود اما نرخ مصوب این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران کاهش نیافته و نرخ مصوب آن کماکان ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان هفته قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اظهار کرد: قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت هفتگی اعلام می شود به همین منظور برای تغییر قیمت و یا کاهش قیمت احتمالی پیاز باید تا فردا صبر کرد.

وی افزود: در موارد اینچنینی قیمت مصوب یک محصول ممکن است در اواسط هفته نیز تغییر کند اما در باره پیاز تغییر قیمتی اعلام نشد است.

بنابراین گزارش با وجود اینکه هنوز نرخ مصوب جدید انواع میوه و صیفی از جمله پیاز برای هفته جاری اعلام نشده است اما نرخ این محصول در برخی از خرده فروشیها کاهش داشته به قیمت هرکیلوگرم ۴ هزار تومان به فروش می رسد.

گفتنی است با ورود حجم زیادی از تولید پیاز مناطق مختلف کشور، نرخ پیاز کاهش یافته است و روند کاهش قیمت این محصول طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت. منبع: تسنیم برچسب ها: قیمت ، پیاز ، خرده فروشی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت پیاز خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است

اسداله کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  گشت میدانی و بررسی شفاهی نشان می دهد که قیمت پیاز ناشی از کاهش سطح زیرکشت نسبت به سال قبل و صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

او قیمت هرکیلو پیاز زرد و شیری را ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون روند کاهشی قیمت پیاز در بازار شروع شده و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه، بازار به تعادل برسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی رسمی را ۸ تا ۲۰  هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی از بندرعباس عرضه می شود و با برداشت دورشهری از اواخر خرداد، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه  ۳۵ هزارتومان است، اما ملاک قیمت گوجه فرنگی رسمی است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین  خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد