Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی هفته آینده در مورد ثبت اختلال اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک بیماری رسمی، تصمیم می‌گیرد.

به گزارش تارنمای اسکای نیوز، سازمان بهداشت جهانی ژوئن گذشته (خرداد - تیر 97) اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را در یازدهمین بازبینی طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها گنجاند و هفته آینده ثبت این اختلال به‌عنوان یک بیماری رسمی را به رأی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی پزشکان از این اختلال با عنوان یک اعتیاد رفتاری بی‌چون‌وچرا یاد می‌کنند که با بازی بیش‌ازاندازه با رایانه به‌طوری‌که بر زندگی روزانه فرد اثر بگذارد، همراه است.
از میان نگرانی‌های بی‌شمار والدینی که فرزندانشان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند می‌توان به در خطر افتادن امنیت آن‌ها و بروز خشونت، پرخاشگری و سوء رفتار در آنان اشاره کرد.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، اگرچه گروه کوچکی از افراد به اختلال بازی دچارند اما پیامدهای این اختلال برای مبتلایان می‌تواند فاجعه‌بار باشد.
جیمز گوود نیز پیشتر به این اختلال مبتلا بود؛ اختلالی که کار وی را به افسردگی و نوسانات خلقی کشانده و همه بخش‌های زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار داده بود.
وی دراین‌باره می‌گوید: «اغلب اوقات به دوستانم می‌گفتم که نمی‌توانم با آن‌ها بیرون بروم چون کار دارم؛ اما درواقع در خانه می‌ماندم و تا ساعت سه صبح به بازی‌های رایانه‌ای مشغول می‌شدم.»
نمی‌توان به‌طور قطع گفت که این اختلال در اثر خود بازی کردن به وجود می‌آید و یا اثر و نتیجه دیگر اختلال‌هاست.
محققان دانشگاه روچستر در سال 2008 با بررسی انگیزه گیمرها برای بازی کردن دریافتند که محرک افراد برای این کار چیزی بیشتر از سرگرم شدن است.
به گفته ریچارد رایان محقق ارشد این تیم تحقیقاتی، بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای نیازهای اولیه روانی افراد را تأمین می‌کنند و گیمرها عمدتاً برای دستیابی پاداش‌ها، آزادی و ارتباط با دیگر بازیکنان، به بازی ادامه می‌دهند.
علمی**9418** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان بهداشت جهاني اعتياد بازي رايانه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضا میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته دچار مصدومیت شد در این فصل تا این جای کار نتوانست برای استقلال به میدان برود، اما پول خود را کامل خواهدگرفت.

ماجرا از این قرار است که استقلال نام وی را از فهرست خارج کرده است و او اکنون در تمرینات حضور دارد ولی نمی‌تواند برای این تیم به میدان برود و همین موضوع باعث شده است این بازیکن پول قرارداد این فصل خود را دریافت کند و به واقع استقلال به بازیکنی که در فهرست حضور ندارد باید پول بدهد.

اینکه باشگاه با وی بر سر دریافتی توافقی داشته است یا خیر مشخص نیست، اما احتمال می‌رود بخشی از قرارداد این بازیکن با توافق کسر شود و برای فصل آینده قراردادی جدید منعقد شود.

کد خبر 841007 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • دکتر پرستو بخشی خودکشی کرد؟ | واکنش رسمی وزارت بهداشت به مرگ یک متخصص قلب | نام این پزشک متخصص زن در لیست سیاه وزارت بهداشت بود؟
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد
  • مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • دلیل غیبت حزباوی مقابل ترکمنستان