Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:20:51 GMT

همایش «عمری با قرآن» با تجلیل از چهره‌های قرآنی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۵۵۵

همایش «عمری با قرآن» با تجلیل از چهره‌های قرآنی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هجدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران با عنوان «عمری با قرآن» شامگاه جمعه ۲۷ اردیبهشت، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، با حضور سعید اوحدی رئیس، سیدعلیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، شهربانو امانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و جمعی از پیشکسوتان قرآنی و قاریان کشور در تالار ایوان شمس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه امین پویا از قاریان ممتاز کشور به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. در ادامه علی اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن به سخنرانی پرداخت.

علی اکبر توپچی با تبریک میلاد امام حسن (ع) و خیرمقدم به قاریان، حافظان و فعالان قرآنی و مدیران سازمان‌ها و نهادهای قرآنی گفت: امسال با مساعدت جناب آقای اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری توانستیم هجدهمین دوره همایش «عمری با قرآن» را برگزار کنیم. همچنین باید از پیشکسوتان قرآنی تشکر کنم که دعوت شاگردان خود در فرهنگ‌سرای قرآن را لبیک گفتند و در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: دو ماه پیش اقداماتی را با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان قرآنی برای شناسی و انتخاب فعالان قرآنی انجام دادیم و امروز در خدمت پنج نفر از فعالان حوزه قرآن در زمینه‌های تفسیر، پژوهش، تدریس، قاری و هنرمند قرآنی هستیم. همچنین امسال از خانواده دو برادر شهید که شاگردان جلسه قرآن بودند تجلیل می‌شود.

توپچی بیان کرد: این همایش را هر سال با دو هدف اصلی برگزار می‌کنیم؛ یک اینکه خودمان به عنوان شاگردان کلاس قرآن بتوانیم از این عزیزان تقدیر کنیم و پاس بداریم زحمت بی شاعبه آنها را که بدون هیچ توقع مادی عمر خود را وقف قرآن و تعلیم آن کرده‌اند و دوم اینکه جوانان این مرز و بوم عزیزانی که عمر خود را این‌گونه وقف قرآن کرده‌اند را بشناسند و به عنوان الگو از آنها راهنمایی بگیرند و بدانند که اگر امروز ایران اسلامی ما در میان ده‌ها کشور اسلامی در حوزه قرآن می‌درخشد امکان پذیر نبود مگر به لطف حضور این عزیزان قرآنی. باید تلاش کنیم این الگوها به خوبی به جامعه معرفی شوند.

در ادامه مراسم سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی ضمن خیر مقدم به حاضران و استادان قرآنی و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امیدوارم امسال در شب‌های قدر که سرنوشت آدم‌ها رقم می‌خورد، خداوند به برکت دعای شما بهترین سرنوشت را برای نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری، محور مقاوت و برای همه مسلمین جهان رقم بزند.

وی افزود: اولین همایش «مادر امت» با حضور بیش از ۷ هزار نفر از بانوان و مهمانانی از یمن همچون دختر شیخ زکزاکی دیروز در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار شد. همه این‌ها بیانگر یک واقعیت است که پیروزی متعلق به اسلام و مسلمین است. چرا انقدر تاکید داریم مراسم بسیار ویژه «عمری با قرآن» هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار شود. آیا صرفاً به دنبال کار تبلیغی هستیم؟ بزرگ‌ترین توفیق برای شهرداری و برای بنده در حوزه فعالیت‌هایمان همین است که در ماه رمضان در کنار شما اهل قرآن باشیم. در ماهی که خداوند خودش گفته‌است که با عظمت‌ترین، با شرف‌ترین و با فضیلت‌ترین ماه در بین ماه‌های سال است. همچنین پیامبر اسلام (ص) در مقام اهل قرآن می‌فرمایند: اهل قرآن اهل الله هستند. چقدر ارزش قائل شده‌اند برای اهل قرآن و در جایی دیگر می‌فرمایند: حاملین قرآن آن‌هایی که در جهت ترویج ارزش‌های قرآنی تلاش می‌کنند، برترین و شایسته‌ترین بندگان نزد خدا در بهشت هستند.

اوحدی در پایان گفت: هر پدیده‌ای در عالم خلقت یک ظاهر و یک باطن دارد. قرآن هم همین قاعده را دارد. ظاهری بسیار زیبا اما باطنی عمیق دارد. دعا کنیم که باطن قران را درک کنیم و بدانیم رسیدن به تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره دارد محقق نمی‌شود مگر در بستر قرآن کریم.

تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان مهدی رشت‌بری و اجرای هم‌سرایی گروه محمد رسول‌الله (ص) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان این همایش از چهره‌های قرآنی کشور؛ حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی پژوهشگر و مفسر قرآن، محمد بادپا مدیر قرآنی، حسن ربیعیان مدرس، قاری و داور قرآنی، محمود پاک‌نیت هنرمند قرآنی و فروغ‌السادات موسوی بلده بانوی فعال قرآنی و همچنین از خانواده دو برادر شهید قرآنی مصطفی و مجتبی کاشفی تجلیل شد.

کد خبر 4619556

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب فعالیت های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم شهرداری تهران جمهوری اسلامی ایران محمود پاک نیت پیامبر اسلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه فرخنده عصر دوشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص اجرای طرح فرهنگی «سفیران زیبایی» بیان کرد: از عید مبعث سال گذشته طرح سفیران زیبایی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی، برای آرایش‌گران زنانه در قم کلید خورد و دو پوستر که یکی مربوط به زنان مسلمان شده محجبه اختصاص داشت و یک پوستر که به احکام کاربردی آرایش و پیرایش می‌پرداخت، تقدیم آرایشگران شد.

مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: این احکام مربوط به حکم اپیلاسیون، کاشت ناخن و امثال اینها بود و در کنار این، یک لوح تقدیر از طرف جمعی از بانوان محله تقدیم آرایشگران می‌شد و در مرحله بعدی حضور در آرایشگاه، تربت مطهر حرم اباعبدالله الحسین (ع) نیز ضمیمه این هدایا می‌شد.

وی اظهار کرد: حدود هزار و ۳۰۰ آرایشگاه زنانه در قم داریم که از این تعداد بیش از ۵۰۰ آرایشگاه در طرح سفیران زیبایی شرکت کردند و از سال قبل ۴ گردهمایی برای آرایشگران برگزار شده است.

فرخنده اضافه کرد: گردهمایی اول در رمضان سال ۱۴۰۱ بود و گردهمایی دوم در تابستان ۱۴۰۲ به‌صورت اردو در کهک برگزار شد؛ گردهمایی سوم در ایام دهه کرامت و گردهمایی چهارم افطاری امسال ماه مبارک رمضان بود که بیش از ۵۵۰ نفر از آرایش‌گران حضور داشتند.

مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه اجرای طرح سفیران زیبایی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: ماه رمضان امسال نیز طرح "آرایشگران قرآنی" را داشتیم که طرح ملی زندگی با آیه‌ها و مسطورا برای اقشار مختلف با اجرای برنامه‌های متنوعی انجام شد تا گفتمان زندگی با آیات قرآن کریم ترویج پیدا کند.

وی تاکید کرد: طرح آرایشگران قرآنی با محوریت نهضت ملی زندگی با آیه‌ها برای ۷۱ آرایشگر از ۹ فرودین‌ماه با حضور در محل آرایشگاه، توضیح داده شد و مبلغات یک محفل قرآنی مختصر و معنوی در آرایشگاه، با حضور مشتریان و آرایشگر و اقوام و نزدیکان برگزار می‌کردند.

فرخنده عنوان کرد: عموم محافل قرآنی که در آرایشگاه برگزار شد، از هم‌صنف‌های خود نیز دعوت می‌کردند تا محفل قرآنی پرشورتر برگزار شود و در این محافل مبلغات، آیه‌ای که مربوط به آن روز می‌شد را قرائت و نکات تبیینی و تفسیری آن را بیان می‌کردند.

وی در پایان ابراز کرد: این طرح برای اولین‌بار در کشور و استان قم برگزار شده و استان آذربایجان غربی و مازنداران نیز از قم در طرح سفیران زیبایی الگوبرداری کرده‌اند.

کد خبر 6079255

دیگر خبرها

  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم اجرا شد
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد