Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده در کلات گفت: هیچ اقدام مناسب اجرایی برای مردم مناطق سیل‌زده در کلات انجام نشده، فقط با پیگیری‌هایی که بنده داشتم زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع  برای ساخت منزل برای کسانی که خانه‌های خود را در سیل از دست داده‌اند  از طرف وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته تنها کاری که انجام شده تا به حال تخصیص همین متراژ زمین است و حتی کار نقشه‌برداری آن هم برای ساخت واحد مسکونی انجام نشده و طبق برنام مقرر شده که کمیته امداد و بنیاد مسکن واحدهای مسکونی برای سیل‌زدگان را در این زمین 5 هزار متری بسازند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:با وجود این اما زندگی مردم بعد از سیل عملا با مشکل مواجه استو با وجود اینکه حدود صد واحد مسکونی در سیل تخریب شده‌اند هنوز حتی یک واحد بازسازی نشده و اقدامی صورت نگرفته است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: گذشته از سیلاب‌های حدود دو ماه قبل شب جمعه هفته قبل مجددا در بعضی روستاهای کلات سیل جاری شد که به تعدادی از زمین‌های کشاورزی خسارت وارد و تعدادی از پل‌ها را تخریب کرد و آسیب‌هایی به روستاها رسیده.

وی افزود: در سیلاب‌های اخیر به حدود 90 درصد از زمین‌های کشاورزی مناطق کلات که در معرض سیل قرار دارند خسارت وارد شده و مردم خسارت جدی را از این سیلاب‌ها متحمل شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکسری مسائل باید در کلات به صورت ریشه‌ای حل شود، کلات هر سال در سال‌های 96-97 و امسال دچار بحران‌های سیل بوده و هست.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم برای جلوگیری از سیل در کلات آبخیزداری و آبخان‌داری و احداث دیواره‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌هاست و تا زمانیکه این دیوار احداث نشود کلات و روستاهای آن در معرض آسب است و این شهر همیشه به دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته در معرض سیل قرار داشته است.

وی افزود:‌ گاهی کل محصول کشاورزی این منطقه بر اثر سیل از بین رفته این مسائل و مشکلات همه روی هم جمع شده و باعث شده تا ما با کاهش جمعیت در کلات و مهاجرت به سمت مشهد باشیم و این کوچ جمعیت از کلات به مشهد یک فاجعه است که دارد اتفاق می‌افتد. ما در منطقه کلات نسبت به سال‌های گذشته 5 درصد کاهش جمعیتی داشته‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که ما در 20 مرداد 96 شاهد وقوع سیل در منطقه کلات بودیم و بنا شد مشکل شبکه آبرسانی روستایی بعد از این سیل حل و فصل شود اما هنوز که هنوز است مشکل لوله‌کشی و آبرسانی روستایی این مناطق که بر اثر سیل تخریب شده، حل نشده است و ما شاهد بحران در این منطقه هستیم.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد:‌ دفتر بنده در مشهد در ارتباط با مشکلات مربوط به سیل پاسخگوی تمامی مشکلات مردم است و پیگیر مشکلات مردم بخش‌‌های مختلف استانی و کشوری خواهیم بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ایران یکی از بهترین نیروهای سلامت را داشته و این موضوع در دوران کرونا و دفاع مقدس به اثبات رسیده است. 

وی بیان کرد: برای به حداقل رسیدن زمان ممکن بر بالین مصدومان و بیماران موتورلانس را وارد چرخه فعالیت در اورژانس کشور کرده ایم. برخی از حوادث در هنگام انتقال مصدومان رخ می دهد که در این خصوص باید برنامه ریزی بهتری انجام شود. 

وی افزود: احترام به قانون بسیاری از معضلات را حل و از بروز حوادث پیشگیری خواهد کرد. 

عین اللهی تاکید کرد: اورژانس کشور به نوعی یک دانشگاه محسوب می شود. بازسازی اورژانس باید انجام شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت آموزش مردم در حوزه سلامت و به روز شدن اطلاعات و امکانات است.

وزیر بهداشت گفت:  بر اساس  دستورالعمل ابلاغی  درمان کودکان زیر هفت سال رایگان انجام می شود. 

افراد مسن برای دریافت داروهای شان دچار مشکل هستند و  دارو رسانی به صورت پایلوت انجام می شود. سکوها از چگونگی داروها مطلع نشده و دارو به صورت بسته بندی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. 

وزیر بهداشت افزود: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال پرونده الکتروتیک سلامت به طور کامال اجرا شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • (تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند