Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:53:46 GMT

کمپین کنترل فشار خون در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۷۳۲

کمپین کنترل فشار خون در آذربایجان‌شرقی به راه افتاد

اهداف کلی کمپین بسیج فشار خون؛ افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان بیماران پرفشار خونی، افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز به‌کار کمپین اطلاع‌رسانی بسیج کنترل فشار خون در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: اهداف کلی بسیج فشار خون افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان بیماران پرفشار خونی، افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اهداف اختصاصی این بسیج نیز  اندازه‌گیری فشار خون افراد ۳۰ سال و بالاتر به میزان ۵۰ درصد یا تقریباً ۲۰ میلیون نفر، شناسایی افراد با احتمال ابتلا به فشار خون بالا تقریباً ۲ میلیون نفر، شروع مراقبت فشار خون در افرادی  که در اندازه‌گیری  فشار خون بالا داشته‌اند به میزان ۵۹ درصد با تقریباً یک میلیون نفر است.   

صومی با بیان این‌که افزایش نسبی آگاهی افراد ۳۰ سال و بالاتر از عوامل خطر اصلی فشار خون بالا، پرهیز از مصرف نمک و کم تحرکی چاقی و اختلال چربی را منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه افراد ۳۰ سال و بالاتر ایرانی و بیماران کلیوی و زنان باردار در همه گروه‌های سنی باید اطلاعات فشار خون را در این سامانه نشان دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تشکیل ستاد استانی طرح بسیج فشار خون در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد:  این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه اجرا شده و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه فاز اطلاع‌رسانی و از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه فاز غربالگری را خواهد داشت.  

وی خاطرنشان کرد: در ایران ۹۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ بر اثر بیماری‌های فشار خون جان خود را از دست داده که این رقم  در تبریز نزدیک به ۵ هزار نفر است که مستقیماً با عارضه فشار خون جانشان را از دست داده‌اند.

یک سوم جمعیت بزرگسال ایران دارای فشار خون بالا هستند

صومی خاطرنشان کرد: بر اساس پیمایش ملی در سال ۲۰۱۶ حدود یک سوم جمعیت بزرگسالان ایران از فشار خون بالا رنج می‌برند. فشار خون سیستولیک بالاتر از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه و دیاستولیک بالاتر از ۹۰ میلی‌متر جیوه تعریف درست فشار خون است.

وی افزود: فقط ۱۹ درصد از بیماران فشار خون بالا به‌خوبی کنترل می‌شوند که البته از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ شیوع پرفشاری خون در ایران حدود ۳ برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه فشار خون در بین زنان بیش از مردان است، گفت: درمان مرتبط با فشار خون بالا به تفکیک جنسیت در استان نشان می‌دهد که فقط ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون دارو دریافت می‌کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن خبرگزاری شبستان اردبیل خراسان جنوبي سبک زندگی اسلامی سوره مهر قرآن کریم مجلس طرح بسیج ملی فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز

 فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تامین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودرو‌های شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)  تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز