Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@09:10:38 GMT

انتقاد آیت الله سبحانی از رواج مصرف گرایی در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۸۵۸

انتقاد آیت الله سبحانی از رواج مصرف گرایی در جامعه

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سبحانی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه قم با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید کرد: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.

وی افزود: همه دلایل بروز فقر به دولت بر‌نمی‌گردد بلکه جهات دیگری نیز در فقیر شدن افراد دخیل است، بسیاری از گرفتاری‌های مادی به خاطر عوامل دیگر چون بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی و غیره مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تأکید کرد: از محل زکات باید برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده شود، زندان برای برخی افراد آبرومند وصله ناجوری است.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: کمک از محل زکات به سیل‌زدگان کشور که تمام هستی خود را ازدست‌ داده‌اند نیز از مصادیق مصرف زکات می باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه توبه و تفاوت بین صدقه و زکات تأکید کرد: صدقه در درجه نخست باید به فقرا و افراد مسکین جامعه اختصاص داده شود، محل مصرف صدقات در این آیه در هشت گروه منحصر شده است.

وی افزود: مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی و کمک قرار دارد، فقیر در منطق قرآن فردی بوده که علیرغم نیاز مالی دست نیاز به‌ سوی فردی دراز نمی‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جعفر سبحانی زباله سبک زندگی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی شعبانی موثقی در همایش گرامیداشت روز ملی دندانپزشک با قدردانی از خدمات جهادی انجام شده از سوی گروه جهادی شهید همدانی، افزود: جمع حاضر نخبگان کشور هستند و این خدمات جهادی انجام شده، بزرگ، ارزشمند و قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه در روز افراد بسیاری برای نداشتن هزینه درمان به دفتر مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: خوب است سهمیه‌ای را برای خود قرار دهید و در روز تعدادی از افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار را درمان کنید و بدانید که برکت زندگی شما در این کار است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اهمیت مسئله سلامت در جامعه، تأکید کرد: در حوزه سلامت، نه سیاست و نه ثروت نمی‌تواند دخالت کند و حتی در آن مصلحت سنجی نیز نمی‌تواند دخالت داشته باشد، زیرا که فعالیت در این عرصه یک کار کاملا کارشناسی است و با سلامت جامعه مواجه است.

استاندار همدان هم گفت: دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا خدمت‌رسانی جهادی به حوزه سلامت سرایت کرد و نقش‌آفرینی جهادی کادر درمان را شاهد بودیم. 

علیرضا قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی حوزه سلامت باید آغازی بر گسترش خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار باشد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی منشأ اثر خیر در زمینه‌های عمرانی، احداث مسکن محرومان و کمک رسانی در بحران‌های طبیعی بوده‌اند و امروز نیز شاهد خدمت رسانی در عرصه درمانی هستیم.

دیگر خبرها

  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد