Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل ۱۰ کمیته علمی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این مجمع خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اعلام این خبر، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، منشوری جامع است که با اندیشه و قلم مقام معظم رهبری نوشته شده و شامل مضامین و محتوایی است که دقت در مضامین و موضوعات این بیانیه راه گذشته را نمایان‌تر و مسیر آینده را روشن‌تر می‌کند، تنوع موضوعی و نگاه جامع به انقلاب اسلامی از دیگر مختصات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که همه‌ی این‌ها، ضرورت پرداختن علمی از طرف محققان و نخبگان جامعه به بیانیه را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از صدور و ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اندیشمندان و نخبگان، مطالبی را در این زمینه بیان کردند که بیشتر جنبه ترویجی و پرداختن به محورهای آن بود که ارزشمند و قابل تقدیر است، اما مهم‌تر از آن، تبیین بیانیه گام دوم با نگاه علمی است تا جایی که راه‌های تحقق محتوا و مسائل مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب، به‌صورتی جامع، تدوین شود.

بنیادی تاکید کرد: در حوزه‌های علمیه و به‌ویژه حوزه علمیه قم و دیگر مراکز و مجامع علمی، تلاش و حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و هرکدام با نگاه و روشی خاص در این زمینه فعالیت می‌کنند که برخی از آثار مکتوب و دیجیتالی آن‌ها که حاصل همفکری و اندیشه‌ورزی در باره بیانیه گام دوم انقلاب است منتشر شده‌اند.

مسئول دبیرخانه مجمع عمومی جامعه مدرسین، گفت: با همفکری و تشکیل گروه علمی در مجمع عمومی جامعه مدرسین، عنواینی که به نظر می‌رسید از اهمیت ویژه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب برخوردارند، پس از تصویب در هیئت رئیسه مجمع به تشکیل ده کمیته منجر شد که هر کمیته متشکل از هفت تا ده نفر از استادان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین است و عناوین کمیته‌های ده‌گانه به این ترتیب است؛ ۱. گام دوم و توسعه روحیه معنوی و وجدان اخلاقی ۲. گام دوم و شناخت چالش‌ها و عوامل پیشرفت و پایداری ۳. گام دوم و نگاه موردی به تحولات قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۴. گام دوم، نظریه نظام انقلابی و جایگاه ایران اسلامی در آغاز عصر جدید ۵. گام دوم و الزامات مدیریت پایدار جهادی و اسلامی ۶. گام دوم و شاخصه‌های تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی ۷. گام دوم و شناخت معیارهای تحقق خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ۸. گام دوم و اهمیت راهبردی توصیه‌های هفتگانه ۹. گام دوم و نقش‌آفرینی جوانان در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ۱۰. راه های تحقق محتوای بیانیه گام دوم.

بنیادی درباره چگونگی فعالیت این کمیته‌ها اظهار کرد: نتایج مباحث هر کمیته پس از تصویب در هیئت رئیسه مجمع عمومی به دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه مدرسین، ارسال می‌شود تا از این طریق مراحل بعدی که ارسال به نهادهای مربوط است، انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جامعه مدرسين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است