Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در مکاتبه‌ای نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکه‌های مختلف اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما طی مکاتبه‌ای با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس این شورا نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکه‌های مختلف اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این مکاتبه آمده است: «شبکه‌های  مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به‌گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی‌اطلاع است».

آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره  و بیان داشته «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها می‌تواند به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی منجر شود».

نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در پایان درخواست کرده تا ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت‌ سازمان در قبال  کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ «خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک» توسط کارشناسان شورا در مکاتبه‌ای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آگهی تلویزیونی حسام الدين آشنا شورای نظارت بر صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست

رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید: «مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی بر عهده صداوسیما نیست، بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.»

به گزارش شفقنا، پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.

جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان