Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی کلاله اعلام کرد: بارش تگرگ و جاری شدن محدود سیلاب به کشاورزان مناطق کوهستانی به خصوص روستاهای سوار بالا،وسط و پایین از توابع بخش پیشکمر این شهرستان، 12میلیارد و 300 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان بارندگی را عصر و شامگاه روز های چهارشنبه و پنچشنبه 25 و 26 اردیبهشت بیان کرد و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته به وسیله کارشناسان جهادکشاورزی، بارش شدید تگرگ و بارندگی رگباری و محدود در بخش پیشکمر کلاله به 100هکتارگندم و 300 هکتار کلزا خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در چند روز آینده محصول این مزارع برداشت می شد، گفت: خسارت به این مزارع به مقدار 10تا 50 درصد برآورد شده و افزون بر آن 15 راس گوسفند نیز بر اثر جاری شدن سیلاب در منطقه یادشده تلف شده است.
مدیر جهادکشاورزی کلاله خاطر نشان کرد: کارشناسان مرتبط مشغول بررسی و برآورد دقیق خسارت ها وتشکیل پرونده و ارسال به کارگروه مربوطه در مرکز استان هستند که پس از تخصیص اعتبار لازم ، درجهت کمک به کشاورزان ودامدارران خسارت د یده اقدام خواهد شد.
شهرستان کلاله با68هزار و 203 هکتاراراضی زراعی و باغی ازقطب های مهم کشاورزی به خصوص درنولید گندم مرغوب است.
رئیس بنیارمسکن کلاله نیز اعلام کرد: درجریان بارندگی و سیلاب اخیر این شهرستان به 84 واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.
سید مجتبی حسینی روز شنبه در گفت و گوبا ایرنا، افزود: درجریان بارندگی رگباری و سیلاب کلاله پنج میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت به بخش مسکن این شهرستان وارد شده است.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد