Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@05:57:39 GMT

بوشهر| ۵۰۰ هکتار اراضی دیلم علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۷۷۵۴

بوشهر| ۵۰۰ هکتار اراضی دیلم علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم با اشاره به گستردگی هجوم ملخ صحرایی گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دیلم اجرایی شد که برای مقابله با این آفت نیازمند مشارکت نیروهای مردمی است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیلم، اعظم ناصری در جمع خبرنگاران در دیلم با  اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی در اراضی شهرستان دیلم اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر تیم‌های ردیابی و مقابله فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات  مبارزه با این آفت از اسفندماه سال گذشته در شهرستان آغاز شد خاطرنشان کرد: به منظور ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک 4 تیم دیده‌بانی، 7 تیم خودرویی مبارزه زمینی و یک هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط جهاد کشاورزی عملیات  مبارزه با این آفت خطرناک را از اسفندماه سال گذشته در شهرستان آغاز کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم با تاکید بر همکاری همگانی برای مقابله با ملخ صحرایی تصریح کرد: برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیج همه دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد و نیاز داریم که بیش از این کمک شود و آنچه که امروز در سطح شهرستان گزارش می‌رسد حکایت از جمعیت بسیار بالای ملخ‌های صحرایی است.

ناصری عنوان کرد: تاکنون 500 هکتار از زمین‌های آلوده به ملخ در سطح شهرستان سم پاشی شده و اعتبار مورد نیاز مبارزه با ملخ‌ها از محل اعتبارات خاص که برای سازمان حفظ نباتات است تامین می‌شود.

وی  بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های اسفند و فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استانهای جنوبی بالاخص شهرستان دیلم که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی ومنابع طبیعی وارد می‌کند فراهم شده است.

بوشهر| 2500هکتار اراضی دشتستان علیه ملخ صحرایی نیاز به سم پاشی هوایی دارد 10 هزار هکتار اراضی آلوده به آفت ملخ صحرایی ‌بوشهر سم‌پاشی شد اعتبارات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان‌ها افزایش یابد

رئیس جهاد کشاورزی دیلم افزود: نابودی ملخ‌ها در منطقه باتوجه به پیش بینی‌هایی که در ماندگاری آنان بین 3 تا 5 سال در استان بوشهر شده دشوار و سخت است اما تلاش می‌شود که آنها را کاهش دهیم تا درفصل پاییز شاهد هجوم زیاد آنان نباشیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه پوره‌های ملخ درصورت بزرگ شدن به استان‌های همجوار دارای هوای مناسب و مراتع مهاجرت می‌کنند و در فصل پاییز مجدد به استان بوشهر بازمی‌گردند برنامه مبارزه با آنها تا قبل از بالغ شدن در دستور کار جدی قرار گرفته است.

ناصری اظهار داشت: ملخ‌ها تاکنون خسارتی به مزارع و باغ‌های این شهرستان وارد نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد

حیدر آسیابی افزود: از این سطح بیش از ۷۷ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۷۵ هکتار هم مرتع بوده است.

آسیابی افزود: بیش از ۲۳ هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد.

او گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

او ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری ۱۴ هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.

آسیابی افزود: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری، برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.

او افزود: مسدود شدن ۴۳۱ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۱۵۲ هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها از تلاش‌های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه دد سال ۱۴۰۲ بود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • قاتل صیاد بندرامام حسن در دیلم دستگیر شد
  • ۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان دیلم اسکان یافتند
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری در دیلم
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد