Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:48:12 GMT

استفاده از زکات برای آزادی زندانیان نیازمند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۷۹۷۱

استفاده از زکات برای آزادی زندانیان نیازمند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، کمک به سیل زدگان کشور را یکی از مصادیق مصرف زکات دانست و افزود: زکات در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر (ص) در احکام ایشان تخلف شد، افزود: مفسر قرآن کریم نباید به خود مغرور بوده و خود را استادی در تفسیر و بیان قلمداد کنند بلکه باید بدانند که همواره در برابر قرآن کریم شاگرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دولت اسلامی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و از جمله اینکه اسراف کار نیستند.

وی با بیان اینکه اسلام دارای قانونی متوازن است، افزود: در قانون دین اسلام از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه سخن گفته شده است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه قوانین مربوط به همه قوا در اسلام وجود دارد، افزود: اسلام بر ضرورت ریشه کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه همه دلایل بروز فقر مربوط به دولت نیست، افزود: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند زیرا در اسلام تأکید فراوانی بر این امر شده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: از دیگر عواملی که موجب فقر در جامعه می‌شود می‌توان به وقوع بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی افراد و غیره اشاره کرد.

وی بیان کرد: لازم است برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از محل زکات استفاده شود زیرا زندان برای برخی از افراد آبرومند مکانی نامناسب است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی قرار دارد، افزود: از نظر قرآن فقیر کسی است که با وجود نیازمندی باز هم دست نیاز به سوی دیگران دراز نمی‌کند.

کد خبر 4620040

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آیت الله جعفر سبحانی قرآن زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز استان در ایام تعطیلات عید نوروز به صورت مستمر روزانه از منازل چند خانواده نیازمند تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان سرکشی کردند.   در بازدید‌های روزانه مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها استان آذربایجان غربی به همراه مسئولین بخش‌های حمایتی به مشکلات و درخواست‌های سرپرست خانوار‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان رسیدگی و با همراهی خیّرین عمدهمشکلات هزینه‌های اجاره منزل، درمان، توانبخشی یا تهیه جهیزیه رفع می‌شود   این اقدام مشارکتی با حضورمسئولین قضایی و خیّرین به قصد دیدار عید نوروز برای سرکشی، کمک برای تامین معاش و رفع نیاز‌های ضروری خانواده‌ها از روز‌های اول عید نوروز ادامه دارد، توزیع بسته‌ای معیشتی، رسیدگی به درخواست‌های حمایت از خانواده و رفع مشکلات قضایی مددجویان از برنامه‌های میدانی مسئولین در ایام عید می‌باشد.   پنجمین روز دیدار با خانواده زندانیان نیازمند در یکی از روستا‌های اطراف ارومیه با حضور مجیدی دادستان مرکز استان و مساعدت درمانی برای فرزند مددجوی نیازمند همراه بود که در این دیدار با همیاری خیّرین و مدیرکل زندان‌ها ضمن اهدای بسته معیشتی به ارزش ۳۰میلیون ریال هزینه‌های درمان فرزند بیمار زندانی رفع شد.

دیگر خبرها

  • اهدای هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی در آستانه لیالی قدر
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کرمان
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی با بخشش شاکیان و کمک خیّر گنبدی
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • پویش مردمی «مشهد مهربان» برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه