Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@03:57:40 GMT

درمان آرتریت روماتوئید با چند خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۱۵۱

درمان آرتریت روماتوئید با چند خوراکی

خبرگزاری میزان- شما هم نام آرتریت روماتوئید را زیاد شنیده‌اید، یک بیماری مزمن، پیش رونده و از بین برنده سیستم ایمنی بدن. این بیماری ناتوان کننده برای همیشه با بیمار می‌ماند و در زمان‌هایی عود می‌کند. برای همین کارشناسان تغذیه خوراکی‌هایی همچون زردچوبه، زنجبیل، آناناس، ماهی و ... را برای کاهش درد و التیام التهاب پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شما هم نام آرتریت روماتوئید را زیاد شنیده‌اید، یک بیماری مزمن، پیش رونده و از بین برنده سیستم ایمنی بدن. این بیماری ناتوان کننده برای همیشه با بیمار می‌ماند و در زمان‌هایی عود می‌کند. برای همین کارشناسان تغذیه خوراکی‌هایی را برای کاهش درد و التیام التهاب پیشنهاد می‌کنند.
بهترین غذا‌ها
گشنیز: گیاهی است که به نام جعفری چینی هم شناخته می‌شود و جالب اینکه در تمام جهان، از مکزیک تا تایلند، به‌عنوان بخش مهمی در تهیه غذا‌های مختلف محسوب می‌شود.
زردچوبه
یک ادویه خردلی- زرد زنگ است که در آسیا یافت می‌شود و از خانواده ریشه زنجبیل است. ماده موثره آن کورکومین نامیده می‌شود که مشخص شده به کاهش التهابات در سطح سلولی کمک می‌کند.
زنجبیل
زنجبیل نیز حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارند، اما توجه داشته باشید که زنجبیل می‌تواند منجر به رقیق کردن عروق خونی شود. پس اگر دارو‌های رقیق کننده خون مثل کومادین (وارفارین) مصرف می‌کنید قبل از اضافه کردن زنجبیل به رژیم خود با پزشک مشورت کنید.
آناناس
ساقه این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به کاهش التهاب در استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.
روغن ماهی
در ماهی‌های سالمون، ساردین و ... یافت می‌شود، حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است که به کاهش التهاب و علائم آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. در مطالعه‌ای روی افراد بزرگسال سالم مشخص شد مکمل روغن ماهی، اضطراب و التهاب را کاهش می‌دهد. پس سعی کنید هفته‌ای دو بار از ماهی‌های چربی مثل سالمون یا مکمل‌های روغن ماهی استفاده کنید.

انتهای پیام/
منبع: روزنامه خراسان
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تغذیه زردچوبه زنجبیل ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی دودی

دیگر خبرها

  • ماهی دودی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند