Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:37:49 GMT

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان دماوند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۲۴۰

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان دماوند آغاز شد

تهران-ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت و 7 پایگاه مستقر در این شهرستان به منظور کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال خبر داد.

حسن خیرخواه روز شنبه در خصوص آغاز این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح شناسایی افرادی است که دارای فشار خون بالا بوده و از آن بی خبر هستند و یا در صورت اطلاع به منظور درمان کامل به متخصصین معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که افراد دارای فشار خون بالا باشند مشخصات فردی آنان به منظور انجام مراحل درمانی در سامانه ثبت می شود.
خیر خواه گفت: علاوه بر تمام مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت در سطح شهرستان 7 پایگاه سیار نیز در نقاط مختلف به منظور اجرای این طرح برپا شده است که 2 پایگاه در محور هراز و مابقی در محور دماوند- فیروزکوه است.
وی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از بیماری ها از جمله سکته های قلبی، مغزی و دیالیز فشار خون بالا است، گفت: 25 درصد از جمعیت بالای 30 سال شهرستان که حدود 10 هزار نفر می شود، مبتلا به فشار خون بالا هستند.
این مقام مسئول افزود: این نهاد در سطح شهرستان به 150 هزار نفر در حال ارائه خدمات است و از این میزان 101 هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال جاری 4 طرح ملی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح ها در سطح ملی کاهش بیماری و کنترل صحیح در راستای جلوگیری از عوارض مختلف بیماری ها است.
لازم به ذکر است طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 15 تیر ماه سال جاری ادامه دارد.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فشار خون بالا طرح ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • آغاز عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم