Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@10:39:23 GMT

یادداشت: سپیدرود از صعود تا سقوط

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۳۴۱

یادداشت: سپیدرود از صعود تا سقوط

سرخ‌های گیلانی بعد از دو فصل حضور در لیگ برتر باز هم به سطح پایین تر فوتبال ایران رسیدند. سقوطی که دلایلش را باید در تصمیمات اشتباهی که برای باشگاه اتخاذ شده پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دو سال قبل باز هم شور و شادی به شهر رشت بازگشت. شکست نساجی در آخرین بازی خانگی با پنالتی حسین کعبی که راه صعود به لیگ برتر را برای آن‌ها هموار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپیدرود پر طرفدار لیگ هفدهم را با مشکلات فراوان مالی آغاز کرد. مدیریتی که در ابتدا زیر نظر هیئت فوتبال انجام می‌شد و آن‌ها اجازه فعالیت علی نظرمحمدی به عنوان سرمربی را صادر کردند. سپیدرود در نیم فصل اول نتایج سینوس وار به دست آورد و در همان رتبه‌های پایین جدول باقی ماند.


با آمدن جواد تن زاده به عنوان مالک جدید باشگاه نظرمحمدی به درهای خروجی نزدیک شد تا علی کریمی بعد از نفت تهران به سپیدرود آمده و برای نجات آن‌ها تلاش کند. هدفی که در نهایت به وقوع پیوست و این تیم با زمین گیر کردن تراکتورسازی و سپاهان در خانه بقای ناپلئونی را جشن گرفت و امیدها برای فصل آینده زنده شد.


اما لیگ هجدهم سرآغاز یک کابوس تلخ برای هواداران بود. هیئت فوتبال جواد تن زاده را به علت عدم انجام تعهدات خلع مالکیت و محمد نوین را به عنوان مسئول جدید باشگاه معرفی کرد. مسئله‌ای که در ابتدا مورد موافقت تن زاده قرار نگرفت و او با انتخاب نادر دست نشان به عنوان سرمربی کار خود را پیش می‌برد. از طرفی نوین هم خداداد عزیزی را به عنوان مربی آورد و مشغول فعالیت در نقل و انتقالات شد. جنگی که در نهایت به سود غزال تیزپا فوتبال ایران خاتمه یافت و سپیدرود با هدایت او وارد مسابقات شد. اما دل هواداران هنوز هم با علی کریمی بود. به خصوص بعد از شکست 6-1 برابر سپاهان اصفهان که همه سکوها یکصدا کریمی را صدا زدند.

 


در این میان تنها سه هفته فرصت لازم بود تا آرزوی هواداران پرشمار این تیم تحقق یابد و علی کریمی این مرتبه به عنوان مالک و سرمربی به رشت آمد. او در همان ابتدا وضعیت مالی و امکاناتی باشگاه را ردیف کرد و نتیجه‌اش دو پیروزی پیاپی برابر فولاد و پارس جنوبی جم بود. بعد از آن مسابقات سخت سپیدرود با مدعیان فرا رسید و باخت خانگی برابر نفت مسجدسلیمان باز هم چراغ بحران را در اردوی سرخ‌ها روشن کرد. در همین راستا علی کریمی طبق یک تصمیم عجولانه در نقل و انتقالات زمستانی یازده بازیکن به لیست خود اضافه کرد. تصمیمی شتابزده که هماهنگی این بازیکنان را در پی نداشت و باعث نتیجه گیری سپیدرود نشد. در ادامه هم او طی تصمیمی عجولانه تر بعد از شکست مقابل پدیده، از مالکیت و سرمربیگری انصراف داد. چه بسا که اگر خود او می‌ماند درصد به دست آمدن نتیجه بیشتر از سقوط بود، اما او و کادرش این ریسک را قبول نکردند.


البته که بی مهری و عدم توجه مسئولان استانی و شهری کریمی را دلسرد کرد و همین باعث خداحافظی او از یکی از قدیمی ترین تیم‌های گیلان شد. بی توجهی که الان هم مشخص است و ماه ها بعد از رفتن کریمی تکلیف مدیریت و مالکیت باشگاه به طور شفاف اعلام نمی‌شود. بعد از این جدایی سپیدرود باز هم از فرصت‌های طلایی خود مثل بازی خانگی با استقلال خوزستان و نساجی و جدال رو در رو با نفت مسجدسلیمان استفاده نکرد و با دو امتیاز کمتر نسبت به حریف خوزستانی غم سقوط را تجربه کرد. چه بسا اگر تصمیمات قدرت طلبانه یا ریسک پذیر در ابتدا و اواسط لیگ نبود حالا سپیدرود با کسب تنها یک برد حساس در مسابقات یاد شده برای حضور در فصل بعد لیگ برتر برنامه ریزی می‌کرد. سرنوشتی که تغییر کرد و باید دید در نهایت باعث زنده ماندن آن‌ها و صعود دوباره به سطح اول مسابقات لیگ برتر می‌شود یا راه داماش را طی می‌کنند و باید در جست و جوی نام این تیم در لیگ‌های پایین تر بود.

سپیدرود رشت

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سپیدرود رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم

کارشناس مسائل بین‌الملل نوشت: امید است دیپلماسی همسایگانی دولت باعث رونق همکاری‌ها بالاخص بین بخش مردمی و غیردولتی ایران و پاکستان باشد و دیپلماسی فرهنگی نیز قسمت قوی این مراودات باشد تا در بزنگاه‌ها تنظیم‌گر و تسهیل‌گر روابط شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی فیاضی کارشناس مسائل بین الملل طی یادداشتی به شرح زیر درخصوص سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و ویژگی‌های مشترک خاص ژئوپلیتیکی، تاریخی، مذهبی و دیپلماسی فرهنگی ایران و پاکستان، نوشت:

ایران و پاکستان دارای تجارب مشترک و تاریخ دیرینه همسایگی هستند و ظرفیت‌های بالایی برای ارتقا دارند. پاکستان به‌دلیل منازعات با هند بالاخص در موضوع کشمیر و احتیاج به انرژی و صنعت ناچار است با ایران مراودات اقتصادی وسیع داشته باشد و ایران نیز به محصولات کشاورزی آن نیازمند است اما علی‌رغم بی‌توجهی تجار و صنعتگران ایران و موانع آمریکا و عربستان سطح روابط اقتصادی چند برابر بیشتر از این می‌تواند باشد.

امروزه مهم‌ترین مسئله‌ای که هم ایران و هم پاکستان درگیر آن هستند، مسئله تروریسم است که نیاز است در این زمینه هر دو کشور در چند نقطه این مسئله را رصد و پیگیری کنند.

مردم پاکستان اولین گروهی بودند که در برابر سلمان رشدی قیام کردند و اقبال لاهوری و قائد اعظم محمدعلی جناح سنگ بنای خوبی برای الفت قلوب با ایران را گذاشته‌اند. شیعیان پاکستانی به امام راحل و علمای قم ارادت ویژه دارند طوریکه نام فرزندان خود را خمینی و محمدتقی بهجت و ... می‌گذارند.

سال‌ها دانشگاه‌های قوی وابسته به ارتش پاکستان مقصد دانشجویان بورسیه پزشکی ایرانی بوده که شایسته است ادامه یابد. زبان دیوانی انگلیسی در پاکستان باعث تسهیل در مهاجرت نخبگان آنها به کشورهای انگلیسی زبان غربی شده و نیروی کار ارزان آنها در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مهاجر می‌باشند و این دو باعث شده پاکستانی‌ها دارای شبکه جهانی موثری باشند.

پاکستانی‌ها به پیاده‌روی اربعین و زیارت مشهد رضوی ارادت ویژه‌ای دارند و هرساله حجم بالایی از زائران پاکستانی از ایران عبور کرده و به عراق می‌روند. تا سال‌های گذشته نیز نیز زبان فارسی جزو انتخابی مفاد آزمون استخدامی در دولت پاکستان بوده است‌.

ظرفیت بالقوه همکاری ایران و پاکستان به حدی وسیع است که می‌توان در موضوعات مختلف با آنها شراکت و همکاری راهبردی یا راه‌کنشی داشت. امید است دیپلماسی همسایگانی دولت باعث رونق همکاری‌ها بالاخص بین بخش مردمی و غیردولتی ایران و پاکستان باشد و دیپلماسی فرهنگی نیز قسمت قوی این مراودات باشد تا در بزنگاه‌ها تنظیم‌گر و تسهیل‌گر روابط شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • رنکینگ توپ طلا: صعود امباپه و کین، سقوط هالند
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • ۴+۵: معادله صعود و سقوط لیگ یک