Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:02:14 GMT

رهاسازی آب 2 سد خراسان شمالی از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۴۴۱

رهاسازی آب 2 سد خراسان شمالی از سر گرفته شد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی ها، رهاسازی آب سدهای بیدواز اسفراین و سد غلامان شهرستان راز و جرگلان بتازگی از سر گرفته شده است.

وحید واسطه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهاسازی آب سد شیرین دره، بزرگ ترین سد استان هم از اوایل امسال در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رهاسازی این سد با هدف ایجاد ظرفیت در مخزن دریاچه انجام می شود و بسته به میزان ورودی سیل، آب با دبی متوسط 15 تا 20 مترمکعب در ثانیه تخلیه می شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: اکنون آب این سد با دبی چهار تا پنج مترمکعب در ثانیه تخلیه می شود.
واسطه گفت: رهاسازی آب سد بیدواز اسفراین هم از دو سه روز گذشته از سر گرفته شده است و اکنون با دبی پنج مترمکعب در ثانیه، آب مخزن را تخلیه می کند.
وی تصریح کرد: بیشترین حجم آب رها شده از سد بیدواز در سال جاری، 18 مترمکعب در ثانیه بوده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: رهاسازی آب سد غلامان هم از دو روز گذشته از سرگرفته شده و اکنون 1.5 تا 2 مترمکعب در ثانیه آب از سد خارج می شود.
اکنون هفت سد با حجم 221 میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است که آب کشاورزی 22 هزار هکتار از زمین های پایین دست را تامین می کند.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شركت آب منطقه اي رهاسازي آب سد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی