Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن علوی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور رئیس بنیاد مستضعفین کشور برگزار شد، با بیان اینکه طبیعت سروآباد مهمترین ظرفیت این شهرستان است، اظهار داشت: در منطقه اورامانات کارهای خوبی برای توسعه گردشگری انجام دادیم.

وی افزود: مهمترین مشکل این منطقه علاوه بر ضعف زیرساخت، نبود امکانات اسکان موقت بوده که نیازمند کمک هستیم، ضمن اینکه برای ایجاد کمپ در اورامان پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان ادامه داد: تکمیل و توسعه کمپ گردشگری در سه منطقه دزلی، اورامان و سروآباد در دستور کار قرار گرفته که این کار به اشتغال ۳۰ تا ۵۰ نفر خواهد انجامید.

علوی با بیان اینکه بحث کمپ‌های گردشگری از جمله مباحثی است که در روند توسعه گردشگری این شهرستان مؤثر واقع می‌شود، یادآور شد: برای تکمیل کمپ‌های در نظر گرفته شده ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به ثبت ملی بافت سنتی ۱۲ روستای منطقه هورامان اشاره کرد و بیان کرد: در راستای ثبت جهانی هورامان که در سروآباد واقع شده است اقدامات اجرایی صورت گرفته است و این روند ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان همچنین از اختصاص شش میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی به فعالان این عرصه در سروآباد خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در قالب پرونده‌های حمایتی در نوبت پرداخت هستند.

کد خبر 4620085

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سنندج شهرستان سروآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد

محمدجواد ساوری در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین امسال ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۸۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

او گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید صورت گرفته طی این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر بود.

ساوری با اشاره به آمار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱ هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴ هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

او یادآور شد: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: در این‌ بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن با ۳۰۸هزار و ۳۱۸ بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با ۱۶۸هزار و ۴۲۱ بازدید و ۱پارک ملی گلستان با ۱۰۶هزار و ۱۱۱ بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ ظرفیت در تهران
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی کردستان توسعه اقتصادی را به دنبال دارد