Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:36:32 GMT

رعایت ادب در حرم‌های اهل‌بیت(س) واجب است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۷۰۵

رعایت ادب در حرم‌های اهل‌بیت(س) واجب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع زائران با بیان اینکه خداوند به عبادت بندگانش نیازی ندارد، افزود: دعوت پیامبران به خداپرستی و اقامه نماز به دلیل نیاز خداوند نیست.

وی با اشاره به قدرت اختیار و اراده انسان افزود: خداوند به دلیل قدرت اختیار انسان، او را به صراط مستقیم دعوت کرده است تا با قدرت اختیار و اراده خود مسیر درست را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه فرشتگان را دارای عصمت دانست و افزود: فرشتگان برای عبادت آفریده شده‌اند و دارای عقل محض هستند.

وی فرشتگان را واسطه فیض الهی نامید و افزود: خداوند برخی از امور را به واسطه فرشتگان برای انسان‌ها مقدر می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: هر گروه از فرشتگان به وسیله خداوند مأمور انجام اموری خاص هستند برای مثال برخی از فرشتگان مأمور مراقبت از انسان، برخی حامل عرش الهی، برخی دعاکننده برای مؤمنان، برخی شمارش کننده ثواب صلوات و برخی وظیفه اجرای امور خداوند در زمین را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه خطبه عقد امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را فرشته‌ای به نام راحیل خوانده است، ادامه داد: اینکه در آیات و روایات از بال فرشتگان سخن گفته شده است به معنای بال پرندگان نیست بلکه به معنای بال قدرت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تمثال را یکی از ویژگی‌های فرشتگان دانست و افزود: فرشتگان می‌توانند در قالب انسان بر مؤمنان ظاهرشده و در امور مختلف مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت ادب در حرم‌های اهل‌بیت (ع) و مکان‌های مقدس به دلیل حضور فرشتگان واجب است.

کد خبر 4620098

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ناصر رفیعی حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جذابی که از سلنا گومز در خیابان‌های نیویورک لو رفت + تصاویر

جالب است بدانید فصل سوم «فقط قتل‌های داخل ساختمان» در میان تمامی سریال‌های اوریجینال شبکه هولو که در سال ۲۰۲۳ پخش شدند، بیشترین بیننده را داشت. این فصل که بازیگران جدیدی نظیر پل راد؛ بازیگر نقش انت من (مرد مورچه‌ای) در دنیای سینمایی مارول و مریل استریپ را به جمع بازیگرانش اضافه کرده بود، توانست به موفقیت‌های دو فصل پیشین ادامه بدهد و رضایت مخاطبان و تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.

منبع: پارسینما

tags # هالیوود ، بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • تصاویر جذابی که از سلنا گومز در خیابان‌های نیویورک لو رفت + تصاویر
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است