Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:02:20 GMT

بررسی تأخیر در برگزاری کنکور در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۷۶۹

بررسی تأخیر در برگزاری کنکور در مجلس

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به تقاًضاهای رسیده در خصوص تأخیر در تاریخ کنکور سراسری ۱۳۹۸، در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: اوضاع بحرانی مناطق سیل زده، به ویژه وضعیت روانی داوطلبان کنکور شرایطی را ایجاد کرده است که نمی‌توان انتظار داشت این داوطلبان در رقابتی برابر با سایر داوطلبان کنکور در سراسر کشور شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش باید تمهیداتی را برای ارائه مشاوره به این دانش آموزان ایجاد کند، زیرا داوطلبان مذکور نیاز به دریافت خدماتی جهت بهبود وضعیت روانی دارند.

حاجی بابایی گفت: لزوم ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان کشور ایجاب می‌کند تمهیدات ویژه ای برای دانش آموزان در شرایط بحرانی پیش بینی شود تا ضمن بهره برداری بهتر از سیستم آموزشی در رقابتهای کنکور وامتحانات هماهنگ کشوری متضرر نشوند.

وی گفت: در این زمینه طرحی برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد ارائه و این مورد به نتیجه رسید، که با توجه به اهمیت کنکور سراسری برای دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه‌ها باید در این زمینه نیز از فرصت‌های قانونگذاری استفاده کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اظهار رضایت از حذف کنکور از تعدادی از رشته‌های دانشگاهی، گفت: امیدواریم قانون حذف کنکور به طور کامل اجرایی شود تا بتوانیم ضمن تحقق اهداف این طرح برای شرایطی این چنین برنامه‌هایی منطبق بر نیاز مخاطبین را طراحی کنیم.

کد خبر 4620100

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • تاثیر صبحانه نخوردن و صبحانه ناسالم خوردن
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال