Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:30:48 GMT

میزبانی موزه علم و فناوری از اجلاس موزه‌های دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۸۵۶

میزبانی موزه علم و فناوری از اجلاس موزه‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و تقدیر از موزه داران برتر عصر روز ۲۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر در حال برگزاری است.

در این مراسم احمد محیط طباطبایی مدیر ایکوم ایران گفت: در سال گذشته با همکاری موزه دفاع مقدس، دوره آموزش بین المللی بحران در موزه‌ها را برگزار کردیم همچنین اجلاس ایکوفوم در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰ نیز موزه ملی علم و فناوری، اجلاس بین المللی و سالانه موزه‌های دانشگاهی را در تهران میزبانی می‌کند.

محیط طباطبایی از همراهی گالری‌ها به عنوان مؤسسات انتفاعی با مؤسسه ایکوم ایران خبر داد و گفت: شاید در ظاهر کتابخانه ها به عنوان موزه شناخته نشده باشند اما از آنجا که نهادی هستند که از میراث فکری انسان‌ها حفاظت و آن را معرفی می‌کنند به عنوان نهاد موزه‌ای در آئین امروز شرکت کرده اند.

در ادامه این برنامه پیام تسوتان تسوتکوفسکی مسئول دفتر منطقه‌ای یونسکو در این برنامه خوانده شد.

در این پیام آمده است که موزه‌ها نقش اصلی در انتقال دانش ایفا می‌کنند و رویکرد یکپارچه ای بین میراث فرهنگی و خلاقیت را ترویج می‌دهند. همچنین موزه‌هایی که از کارگزاران پیشرفت پایدار به شمار می آیند. ما امروز، روز موزه‌ها را در ایران جشن می‌گیریم. این روز در هر سال فرصتی است تا درباره چالش موزه‌ها بحث کنیم. موزه‌ها بدنبال خلق راههای نوآورانه با مسائل اجتماعی امروز هستند. آنها می‌توانند کاهش دهنده مشکلات جهانی باشند. موزه‌ها بدنبال راه جدیدی برای افزایش بازدید کنندگان معاصر هستند. ما در یونسکو به تلاش خود در سیاهه برداری از مجموعه‌ها ادامه می‌دهیم و با سازمان میراث فرهنگی و ایکوم ایران در جهت مدیریت پایدار و اثربخش موزه‌ها همکاری می‌کنیم.

کد خبر 4620109 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایکوم موزه یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این آثار گفت: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

احسان زهره وندی افزود: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی گفت: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی افزود: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

نسخه‌های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت  در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو