Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستباف در اين استان توليد مي شود.

محمد دهقان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان توليد فرش دستباف به بازار هاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.
وي اضافه کرد: اين استان با 224 واحد کارگاه توليد فرش دستباف و کارگاه هاي خانگي براي تعداد 72 هزار نفر شغل پايدار ايجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: آذربايجان غربي با ثبت فرش افشار تکاب و فرش ماهي خوي به عنوان 2 برند فرش استان و توليد سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستباف يکي از قطب هاي فرش در کشور مي باشد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: جهت ارتقاء سطح آشنايي و راهنمايان گردشگري براي انتقال اطلاعات کلي درباره فرش دستباف ايران دوره آموزشي ملي در اين راستا برگزار شده است.
دهقان افزود: با توجه به اينکه بسياري از گردشگران خارجي از طريق آژانس هاي مسافرتي به کشورمان سفر مي کنند، در اين سفرها بازديدي از موزه ها و بازارها اين استان در برنامه سفر آنان قرار مي گيرد.
وي اضافه کرد: راهنمايان گردشگري با داشتن اطلاعات کافي در مورد فرش دستباف ايران مي توانند اين هنر اصيل را بهتر به گردشگران معرفي کنند.
وي در خصوص برنامه هاي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان جهت رونق توليد فرش دستباف نيز اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه هاي ويژه فرش، حضور در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي و همچنين تداوم اجراي طرح فروش اقساطي فرش دستباف از برنامه هاي سازمان در سال جاري مي باشد.
6009/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان افزود: روز گذشته ۱۰۷مین بازدید یکشنبه‌های حمایت از تولید این استان در دولت سیزدهم ثبت شد که در آن حدود ۲۵۰ کارخانه و واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و موانع آنها برای ادامه کار مورد بررسی تیم اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با احصا مصوبات دولت سیزدهم در حمایت از واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی و در مسیر مانع زدایی آنها، ۸۸ درصد مصوبات در ‌این زمینه اجرایی شده است.

معتمدیان با تاکید بر لزوم احیا واحدهای راکد در دولت سیزدهم اظهار کرد: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بارگشته است که نشان از عزم جدی این دولت درحمایت از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به عنوان سال جدید از سمت مقام معظم رهبری یادآور شد: برای دومین بار است که عنوان سال پس از چهار سال مجدد در خصوص اقتصاد و تولید، نامگذاری می‌شود که نشان از اهمیت اقتصاد جامعه و تفکر اقتصادی مردم است .

معتمدیان اضافه کرد: سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» را باید در تفاوت قید «مشارکت مردم» تمرکز کرد که نشان از الزامات حضور مردم در بحث جهش تولید است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در دوره تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و علیه اقتصاد ایران نیاز به افزایش تولید و جهش تولید است.

وی با بیان اینکه این شعار کاربردی و استراتژیک مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ دغدغه ملی و مردمی است افزود: نیاز تحقق شعار سال نگاه تکلیفی در همه ارکان حاکمیت به ویژه دولت است و بخشی از کارها در سطح کلان و در بحث سیاست‌های کلان اقتصادی است که تثبیت نرخ ارز، ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از جمله مباحث کلان در دولت سیزدهم از جمهوری اسلامی ایران است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • پایانه مرزی رازی، پرتردد ترین پایانه مرزی آذربایجان غربی در نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۴۷هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد