Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی از عدم‌ حضور برخی از مدیران در شورای زکات استان انتقاد کرد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدعلی شجاعی عصر امروز در جلسه شورای زکات استان با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای زکات اظهار داشت: مدیرکل کمیته امداد استان حتما علت عدم غیبت مدیران عضو این شورا را جویا و بنده را مطلع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سبحانی: از محل زکات برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود2 میلیارد تومان زکات در استان ایلام جمع‌آوری شدامام جمعه رشت: اولویت پرداخت در زکات فطریه با اقوام نیازمند است

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای زکات باید شخصا در جلسه حضور یابند چراکه مدیر نمی‌تواند تشخیص دهد که در جلسه حاضر باشد یا نباشد بلکه تشخیص شورای زکات استان است که باید مدیر دستگاه‌های اجرایی شخصاً در این جلسات حضور پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت انجام زکات به عنوان یک فریضه عبادی و اقتصادی در اجتماع تصریح کرد: انجام زکات روح بزرگ اسلام را به نمایش می‌گذارد و تعادل اقتصادی را در جامعه برقرار می‌کند چراکه اسلام با عظمت خود در بعثت و نزول قرآن کریم این مسئله را به گونه‌ای زیبا و واضح بیان می‌کند.

شجاعی با تاکید بر تهیه بسته فرهنگی و تبلیغی زکات توسط صدا و سیما خاطرنشان کرد: با توجه به پهنه تبلیغاتی صدا و سیما در استان، این دستگاه محور کار باشد و سایر نهادهای دیگر در کنار صدا و سیما در تهیه بسته تبلیغی و فرهنگی زکات تلاش کنند به طوریکه تا قبل از عید فطر این بسته تعریف و عملیاتی شود و در جامعه اثرگذاری آن مشغول باشد.

وی با بیان اینکه هدف از تهیه این بسته زنده نگه‌داشتن روح انسانی زکات است، ادامه داد: در جلسات شورای زکات از افراد معتمد و موثر در این زمینه به عنوان مدعو استفاده شود تا در جریان امورات و مصوبات این شورا قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: بانک اطلاعاتی جامع و کامل از نحوه پرداخت زکات و موارد مصرف آن برای تنویر افکار عمومی و همراهی و همکاری مردم باید کاملا مشخص و شفاف باشد تا در پیشبرد امورات موفق باشیم به‌گونه‌ای که مردم باید موارد مصرف زکات در منطقه سکونت خود را کاملاً محسوس لمس کنند.

شجاعی با اشاره به جایگاه هشتم استان در کشور در بحث پرداخت زکات خاطرنشان کرد: همواره در استان باید حس کنیم که از برنامه عقب‌تریم تا تلاش بیشتر و موتور محرک فعالیت خاموش نشود. همچنین جهاد کشاورزی باید ظرفیت دقیق کشاورزی استان را مشخص کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای جمع ‌آوری زکات داشته باشیم.

استاندار خراسان‌شمالی با انتقاد از عدم ارزیابی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای زکات استان در سال 97 بیان داشت: ظرف دو هفته آینده تمام دستگاه‌های عضو شورای زکات به طور مستند عملکرد و فعالیت خود را در خصوص جمع آوری زکات در سال 97 ارائه دهند. همچنین تعداد عاملین و مروجین جمع‌آوری زکات نسبت به جمعیت روستای استان کم است لذا برای ارتقاء آن باید برنامه داشت به طوری که فرمانداران و بخشداران نیز خودشان باید عامل جمع آوری زکات باشند.

شجاعی در پایان با اشاره به برخورد جدی و لازم با عوامل و افرادی که به طور غیرمجاز نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام می‌کنند اضافه کرد: کمیته‌امداد با محوریت نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها نسبت به برخورد جدی با عواملی که غیرقانونی نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد تا اعتماد عمومی مردم از بین نرود.

انتهای پیام/ ز

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است

 سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، تصریح کرد: مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

آقامیری افزود: در جشن نیمه شعبان نیز اگرچه تهدید‌های بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، عنوان کرد: پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در ادامه به اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکورد‌های خوبی زدیم، تعداد واحد‌های صنعتی دردست احیا را ۱۸۵ مورد ذکر کرد و گفت: ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

 آقامیری با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، ابراز کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

 استاندار قم با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، تصریح کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم.

آیت‌الله اعرافی نیز درادامه این جلسه با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت (ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی در پایان اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در واحدهای پذیرایی و اقامتی خراسان شمالی
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود