Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@17:17:46 GMT

پمپئو خطاب به عراق: یا با ما باشید یا بی‌طرف!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۳۴۷

ساعت 24- یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع عراقی و آمریکایی مدعی شد که وزیر امور خارجه آمریکا به عراقی ها گفته به دنبال درگیری با ایران نیست؛ ولی بغداد باید یا با واشنگتن باشد یا با هیچ کس.

«العربی الجدید» به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که وزیر خارجه این کشور در سفری که اخیرا به عراق داشته، به مقام‌های این کشور در خصوص تعامل با ایران هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری به نقل از دو منبع در دولت عراق مدعی شد که «مایک پامپئو» به دولت این کشور هشدار داد بین آمریکا و بی‌طرفی یکی را انتخاب کنند.

بر اساس ادعای این دو مقام عراقی، وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر به دولت عراق گفته است: «یا در کنار ما بایستید یا اینکه بی‌طرف باشید».

دو منبع آگاه که نخواستند هویتشان فاش شود، گفته‌اند که پامپئو در بغداد، اطلاعاتی را که آمریکا به دست آورده، در اختیار دولت عراق قرا داده است؛ اطلاعاتی که بر اساس آن واشنگتن مدعی است نیروهای آمریکایی در عراق در معرض تهدید هستند.

بر اساس ادعای این خبرگزاری آمریکایی، پامپئو پیامی بدین مضمون به عراقی‌ها ارسال کرده که اگر در هر رویارویی با ایران در کنار آمریکا نمی‌توانید باشید، حداقل علیه این کشور نباشید.

پامپئو همچنین طی این پیام مقام‌های عراق را تهدید کرده است که واشنگتن در صورت وقوع هرگونه حمله یا تهدیدی علیه افراد و تأسیسات آمریکا در عراق، «حق قانونی» خود می‌داند که از خود دفاع کند.

آسوشیتدپرس در تهیه این گزارش، از منابع آمریکایی نیز استفاده کرده است. این رسانه آمریکایی به نقل از سه مقام مسئول در دولت ترامپ نوشت که پامپئو به «حملات پیش‌دستانه» علیه ایران یا استفاده از خاک عراق جهت انجام عملیات علیه ایران فکر نمی‌کند.

این سه منبع آمریکایی به شرط عدم افشای هویتشان به آسوشیتدپرس گفتند که وزیر امور خارجه آمریکا به عراقی‌ها گفته است که واشنگتن خواهان «بی‌طرفی عراق» است؛ ولی در صورت لزوم پاسخ خواهد داد یا از خود دفاع خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک ژنرال در وزارت دفاع عراق نیز نوشت که بغداد در حال حاضر اقدامات احتیاطی در پی درج اطلاعاتی در خصوص وجود تهدید علیه آمریکایی‌ها در عراق اتخاذ کرده است. ولی به گفته او، این اقدامات به سطح بالایی نرسیده است.

هر سه منبع آمریکایی و ژنرال عراقی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته‌اند که حق ندارند در ارتباط با مسائل مذکور با رسانه‌ها صحبت کنند.

دولت آمریکا هفته گذشته با طرح این ادعا که نیروهایش در عراق در معرض خطر هستند، کارکنان غیرضروری را از سفارت خود خارج کرد. دولت عراق با رد این ادعا گفت که این کشور امن است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند