Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@07:22:35 GMT

نامه آشنا به اژه‌ای درباره تبلیغات صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۳۹۹

نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه ای به رئیس این شورا گفت: شبکه های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی هستند که از نظر محتوایی این حجم انبوه تبلیغات کالاها می تواند به ترویج فرهنگ مصرف گرایی منجر شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «حسام الدین آشنا»، نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و مشاور رئیس جمهور امروز شنبه در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای نسبت به آثار سوء حجم فراوان و مکرر تبلیغات برخی کالاهای مشخص که احساس تحمیل بر مخاطبان را دارد، اخطار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنا در این نامه تاکید کرد: همانگونه که مستحضرید شبکه‌های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابله، دوش حمام، کفش و ... هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با هشدار در خصوص ترویج فرهنگ مصرف گرایی با تبلیغ انبوه این گونه کالاها خاطرنشان کرد: این در حالیست که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی اطلاع است.

وی در این نامه ضمن درخواست انجام مکاتبه با سازمان جهت ارسال اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات برای شورای نظارت، افزود: مستدعی است دستور فرمایید کارشناسان شورا گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت سازمان در قبال کیفی محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ «خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک» تهیه کنند.

حسام الدین آشنا روز گذشته هم در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به مشکلات ملی سازمان صدا و سیما آن ها را مانند بسیاری از شرکت های دولتی دیگر، خودساخته و ناشی از عدم محاسبه درست نسبت میان درآمدها با هزینه و فایده عملکردها دانسته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسام الدین آشنا شورای نظارت بر صدا و سیما تبلیغات صدا و سیما محسنی اژه ای سردار فدوی بازداشت شهنازی جان بولتون سیاست مهاجرتی ترامپ روز خیام هوشنگ امیراحمدی حسین طائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۳ در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری تعریف شده است.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌های متعدد در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری از شهربازی قدیمی قم یعنی شهربازی بوستان فدک را خواهیم داشت که با وجود محدودیت‌های مختلف به ثمر رسید.

وی با اشاره به تعیین اهداف متعدد برای اجرای پروژه‌های شهری افزود: باغ گیاه شناسی شهر قم که یک طرح علمی و تفریحی است در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه‌های تفریحی مثل باغ گیاهان دارویی و دم‌نوش‌خانه بزرگ شهر قم که در بوستان علوی در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: یک دهکده قدیمی این دم‌نوش‌خانه بازسازی شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این مکان با گیاهان دارویی آشنا شوند و از دمنوش ها یا غذاهای این گیاهان استفاده کنند.

جوادیان با بیان اینکه بودجه سازمان سیما منظر و فضاسازی در شهر قم برای سال جدید حدود هزار میلیارد تومان است، گفت: تکمیل فازهای بعدی بوستان هزار هکتاری و اجرای پروژه زیپ لاین یا پل معلق بوستان هزار هکتاری از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نورپردازی میادین اصلی شهر قم از جمله میدان جهاد و میدان آزادگان، افزود: از اقدامات شاخص در سال ۱۴۰۳ که از سال ۱۴۰۲ شروع شده، ساماندهی ورودی‌های شهر قم است.

کد خبر 744773

دیگر خبرها

  • تبلیغات ۱۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران در شبکه GEM
  • بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم
  • برمهانی: پربیننده شدن برنامه‌های معارفی یک اتفاق تحولی است/ سریال «زیرخاکی» پرمخاطب می‌شود+فیلم
  • ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط ارسال شد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • ارسال ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط در سال گذشته