Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:22:56 GMT

در حوزه حقوق عامه به صورت جدی فعال خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۴۱۵

در حوزه حقوق عامه به صورت جدی فعال خواهیم شد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه این مرکز خانه وکلا، مشاوران و کارشناسان است، گفت: اختیار اداره را به کارشناسان و وکلا خواهیم داد و کمک کار آنها خواهیم بود.

به گزارش روز شنبه قوه قضاییه، علی بهادری جهرمی در جمع کارکنان این مرکز با اشاره به اینکه خط قرمزی برای مقابله با فساد در این مرکز وجود ندارد، گفت: به یک جامعه بیش از 30 هزار نفره در حال ارائه خدمات هستیم و بر عملکرد آنها نظارت می‌کنیم، لازمه نظارت بر عملکرد آنها نظم فوق العاده ما است که بتوانیم با این تعداد محدود، جمع کثیری را مدیریت و ساماندهی مضاعف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کارکنان این مرکز تاکید کرد که حتما به گونه‌ای عمل کنید که تک تک ما الگوی اخلاقی وکلا و کارشناسان و در ادامه مشاوران خانواده‌ای باشیم که با ما کار خواهند کرد؛ یعنی خود وکیل از ما اخلاق ارتباط با ارباب رجوع و مردم را یاد بگیرد، در مورد این موضوع فکر کنید و با یکدیگر گفت‌وگو کنید و ببینید که چگونه می‌توان عمل کرد تا الگوی دیگران در حوزه اخلاق شویم.
بهادری جهرمی با تاکید بر جایگاه اخلاق تاکید کرد: اگر زمانی یک نارسایی کاری پیش آمد قابل حل است؛ اما ضعف اخلاقی از هر فردی که باشد قابل حل نیست لذا همیشه به مقوله اخلاق توجه شود.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از وجوه عدالت رعایت اخلاق است، اذعان کرد: در حوزه اخلاق و کارکردی با یکدیگر تواصی به خیر داشته باشید و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنید.
بهادری جهرمی با بیان اینکه اخلاق خوب به معنای عدم قاطعیت و تصمیم گیری برخلاف ضوابط نیست، گفت: شما در عین قاطعیت و در عین عمل بر مبنای عدل و ضابطه با اخلاق خوب تصمیم بگیرید.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به جایگاه نظم کاری در انجام امور اذعان کرد: اگر مانند ساعت منظم نباشیم هرگز نمی‌توانیم به این جامعه عظیم مخاطب اشراف پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه اینجا خانه وکلا، مشاوران و کارشناسان است، گفت: باید خودتان را برای میزبانی آماده کنید، ما این خانه را تاکنون با هم اداره می‌کردیم و مقداری هم وکلا و کارشناسان دخیل در اداره بودند؛ اما کم کم ما اختیار اداره را به کارشناسان و وکلا خواهیم داد و کمک کار آن‌ها خواهیم بود و همکاری خواهیم کرد؛ طبیعتا از این طریق شئون هدایتگری، نظارتی و پشتیبانی ما تقویت خواهد شد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان داشت: نیرو‌های افتخاری از وکلا، کارشناسان و مشاوران حضور خواهند داشت و ضوابط و روش کار آنها را تنظیم می‌کنیم و امور ملی را نیز همین جا اداره و امور استانی را نیز به خود استان‌ها تفویض خواهیم کرد.

* بزرگترین دارایی ما اعتماد مراجعه کنندگان ماست
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده شدن طرح سامانه الکترونیکی برای مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: سایت‌های کانون وکلا و کارشناسان حدود 30 کشور برتر دنیا را مشاهده و طرحی را آماده کردیم و ان شاءالله راه خواهیم انداخت و تقریبا همه کار‌ها الکترونیکی می‌شود.
وی در ادامه از کارکنان این مرکز خواست تا زمان الکترونیکی شدن سیستم تدبیری اتخاذ کنند و خاطرنشان کرد: هر موضوعی که می‌شود به استان‌ها تفویض کرد، تفویض خواهیم کرد.
بهادری با بیان اینکه به دنبال توسعه کار‌ها هستیم، اظهار داشت: اکنون بخش آموزش و ارتباطات و رسانه آغاز شده و سایر بخش‌ها نیز آغاز خواهد شد و در حوزه آموزش به شکل فوق العاده‌ای کار‌های خود را دنبال خواهیم کرد و آموزش را توسعه جدی می‌دهیم.
وی افزود: از آنجایی که میزبان جمع کثیری از کارشناسان و وکلا خواهیم بود چینش باید تغییر کند و به گونه‌ای باشد که هم کارایی بهتر شود و هم امکان میزبانی وجود داشته باشد.
اجتمام*1004*1193*1095

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وكلا قوه قضائيه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها

به گزارش «تابناک»، رضا صائمی در عصر ایران نوشت: طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی  در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره های سرشناس در کنارش ایستاده است.

     یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

    در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی موهای مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی ( که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

سمت چپ: واقعی: مهران مدیری و الناز شاکر دوست/ سمت راست: جعلی: حمید علیدوستی و دخترش ترانه

 آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

   این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

   البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخدادهای آن، در همه جای دنیا وجود دارد اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

    به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند.  ‌توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئوهایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتواهای کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

   واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نتها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

     اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می کند.

    گاه برخی از این محتواهای ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط  توسط افراد مشهور صورت نمی گیرد بلکه گاهی با شهرت آنها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد