Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۸ میلیارد ریال یارانه دستمزد به این استان برای اولین بار اختصاص یافت. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

پروانه نیک‌مرام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: این استان به‌عنوان پایلوت برای پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایانی که فارغ التحصیلان بیکار را جذب کنند،انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یارانه دستمزد کارگران شغل اولی 30 درصد است، عنوان کرد: 128 میلیارد ریال یارانه دستمزد به این استان برای اولین بار اختصاص یافته که امیدوارم جذب شود.

نیک‌مرام ابراز کرد: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یکسال معاف می‌شوند.

سوال یک نماینده از وزیر کار درباره حقوق بازنشستگانانتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری از نبود کارخانجات در کردستان؛ مسئولان تدبیری بیندیشدآلمان: اروپایی‌ها معتقدند استراتژی فشار حداکثری بر ایران کارساز نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی مهمترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی است، افزود: بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی و عدم بازاریابی، مشکلات ساختاری، اختلاف بین سهامداران، ضعف و یا سوء مدیریت اساسی ترین مشکل درون سازمانی واحدهای تولیدی است.

نیک‌مرام خاطرنشان کرد: قاچاق کالا، واردات بی رویه و از همه مهمتر عدم وصول مطالبات از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی مهمترین مشکلات برون سازمانی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است.

وی یکی از مشکلات قدیمی کارگران را تسویه حساب‌های غیرقانونی عنوان کرد و گفت: کارگران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شرایط و ضوابط و قانون کار در برخی مواقع تسویه حساب‌های خود را به شکل سفید امضاء تحویل کارفرما می‌دهند و به همین دلیل مورد ظلم و بی عدالتی قرار می‌گیرند.

نیک‌مرام تصریح کرد: دیوان عدالت اداری با هدف جلوگیری از تضییع حق کارگران مقرر کرده که ارائه تسویه حساب کافی نیست و کارفرما باید مستندات لازم برای پرداخت حقوق کارگران را به مراجع رسیدگی کننده تحویل دهند.

انتهای پیام/ ز

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فضل الله آذرفر افزود: با توجه به حجم بالای خسارات وارده برای بازگشایی راه‌های عشایری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم.
وی همچنین اضافه کرد: به دنبال بارش‌های سیل آسا به زیرساخت‌های حوزه‌های آب عشایر استان نیز خسارت جدی وارد شده است.
۷۲ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد