Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیرفت - ایرنا - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری کارگاه سواد رسانه ای با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در این کارگاه اصول خبر نویسی و رسانه شناسی (سواد رسانه ای) به دانشجویان ارائه شد.

محمدرضا مشایخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه به مدت 6 ساعت و با حضور 52 دانشجوی پزشکی، پرستاری، مامایی و مدیران مسئول نشریات دانشجویی به میزبانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی با هشدار نسبت به مخاطرات فضای مجازی و ضرورت ارتقای سواد رسانه ای جوانان برگزار شد.
مدرس این کارگاه سواد رسانه ای گفت: رسانه ها از قدرت بسیار بزرگی در راستای خلق وضعیت ها در جامعه برخوردار هستند.
هادی شفیعی افزود: رسانه ها می توانند تفکرات ما را به حدی تغییر دهند که نگاه جامعه نسبت به جایگاه ها و سبک نگرش و کارکردها تغییر کند.
وی ادامه داد: آموزش سواد رسانه ای در جامعه امروز ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نیاز داریم که این مهم مورد توجه ویژه همه دستگاه ها قرار گیرد.
این خبرنگار و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مردم با سه نوع تفکر واقع بینانه، خوش بینانه و بدبینانه در مقابل رسانه ها قرار دارند، بیان کرد: رسانه ها باید رصد شود تا بزرگنمایی، تکرار و کلیشه سازی ها در رسانه، روحیات انسان را متشنج و متحول نکند.
وی اظهار داشت: اگر مسوولان ما سواد رسانه ای نداشته باشند، کشور متحمل هزینه های بیشتری خواهد شد که باید جلوی این امر گرفته شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش از این، در راستای آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان سال سوم دبیرستان، با اداره آموزش و پرورش این شهرستان همکاری داشته است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان هفت شهرستانی جنوبی استان را با جمعیت یک مکیلیون نفر تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش كارگاه سواد رسانه اي دانشگاه علوم پزشكي جيرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر معاون امور آزمون های سنجش گفت: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر بیان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ۱۴۰۳ شرکت کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد